Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@13:38:04 GMT

نشان جغرافیائی سوهان قم ثبت جهانی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۲۵۴

نشان جغرافیائی سوهان قم ثبت جهانی شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت: نشان جغرافیائی سوهان قم ثبت جهانی شد و پس از این مالکیت معنوی این محصول از آن قم است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

اسرافیل شعاعی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به ثبت بین‌المللی و جهانی نشان جغرافیائی سوهان قم اظهار داشت: در قم، خوشه سوهان فعال بود و اعضاء در آن ذی‌النفع بودند و تلاش‌های خوبی در جهت رشد و پویایی صنعت سوهان در قم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم افزود: ثبت ملی سوهان در گذشته انجام شده بود و به دنبال ثبت بین المللی بودیم که با تلاش معاونت صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی استان قم به نتیجه رسیدیم و نشان جغرافیائی سوهان قم ثبت جهانی شد و پس از این مالکیت معنوی این محصول از آن قم است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعایی روی سوهان داشته باشد.

کم‌کاری شرکت شهرک‌ها در واگذاری زمین به سوهان‌پزان قمصادرات 1400 کیلوگرم سوهان قم به قطر و لبنان؛ گرانی‌ها قدرت خرید سوهان را کاهش داده است

وی بیان کرد: در جهت صیانت از نام، اصالت و حقوق مالکیت فکری محصولات در بازارهای منطقه ای و جهانی، نشان جغرافیایی محصولات در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت می‌شود.

شعاعی عنوان کرد: این رویداد مهم در افزایش ارزش افزوده، سهولت در صادرات و واردات، نظم بخشی و ارتقای کیفیت سوهان و ماندگاری محصولات در بازارهای صادراتی و تبلیغ آنها و ارز آوری اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ثبت ملی سوهان قم در مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه، تصمیم به ثبت بین المللی این سوغات ارزشمند استان گرفته شد و در سال 99، سال مزین به نام "جهش تولید" این کار به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم گفت:  با تلاش فراوان و با وجود شرایط سخت ناشی از تحریم ها، گواهی ثبت جهانی اخذ شد، در این خصوص استاندار قم تلاش خوبی را در جهت ثبت جهانی مالکیت معنوی و فکری سوهان از آن قم داشت، ضمن اینکه استانداری، تمهیداتی در جهت پیگیری دغدغه‌های صنعت سوهان در دست اقدام دارد تا بتوان تولیدکنندگان را به ویژه در سال جهش تولید مورد حمایت قرار داد.

وی افزود: حدود800 واحد صنعتی تولید سوهان با اشتغال 4 هزار نفر در قم فعال است که ظرفیت بسیار مهمی در تولید و صادرات است.

شعاعی تصریح کرد: در حمایت از تولیدکنندگان، اقداماتی انجام شد که یکی از آن‌ها، افزایش ماندگاری سوهان و معرفی این ظرفیت علمی به تولیدکنندگان سوهان بود، همچنین تولیدکنندگان را در نمایشگاههای کشور های مختلف همچون گلفود دبی و بسته بندی ترکیه حضور دادیم و طرح‌هایی چون کاهش قند سوهان و جایگزینی گلوکز ارائه شد.

وی توضیح داد: 184 کشور عضو وایپو هستند و این سازمان 24 معاهده بین‌المللی را مدیریت می‌کند که یکی از آنها موافقتنامه لیسبون ویژه حمایت از اسامی مبدأ و ثبت بین‌المللی آن‌هاست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم بیان کرد: به زودی با حضور استاندار و اهالی صنعت سوهان و رسانه‌ها از نشان بین المللی سوهان قم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ثبت بین المللی مالکیت معنوی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، تیم غزاله آذر پرست و مارال چریکی با نتایج شش بر سه و شش بر چهار تیم سعیدیان و سوگند ضمیرزاده را شکست دادند.

خانم‌ها ساره هژبر و فاطمه سرسنگی نیز تیم فاطمه حجازی و پریا پارسیان را شکست دادند.

رقابت یاسمن حیدری با شیرین سیدیان نیز با نتایج شش بر دو و شش بر یک سوگند اسدی و فریماه نورینانی را شکست دادید. 

تیم نیکی ثابتی با نیکو شیرازی‌فر نیز شش بر یک و شش بر دو به پایان رسید و زوج نیلوفر قنودی نیز درنا یگانه را مغلوب کردند.

 تیم فرهان اهرزاد و امیرعلی بنده نژاد با نتایج شش بر یک توانستند زوج کاوه ادیبی و خان‌محمدی را از پیش رو برداشتند.

مهدی بازگیر و علی رییسی نیز با نتایج هفت بر پنج زوج مانی منصوری و سینا یگانه را شکست دادند.

سالار ریاحی و ملک محمدی هم با نتابج هفت بر شش و شش بر دو و تیم کامبیز درویش نژاد و سامی داوطلب را بردند و در نهایت تیم شهریار اهرزاد و مسعود پیروزی با نتیجه دو بر یک تیم نوید آبیاری و امیر حسین آسودی را شکست دادند.

سرداوری این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره کشورمان است و کسری حجازی نیز مدیریت بازی‌ها را بر عهده دارد.

لعیا خیام باشی داور نشان سفید کشورمان و سمیرا قدسی نیز به عنوان سرداور و مدیر مسابقات در بخش بانوان حضور دارند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • تیز کردن اره: 3 شگرد برای داشتن تیزترین اره!
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان