Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:17:17 GMT

سامانه «پرسشنامه‌ساز» برای پژوهشگران آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۵۸۵

سامانه «پرسشنامه‌ساز» برای پژوهشگران آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران،  پُرسا ( PORSA.IRANDOC.AC.IR ) سامانه‌ای برخط برای یاری پژوهشگران در گردآوری و تحلیل داده‌های پژوهشی با فناوری‌های نوین است.

این سامانه هوشمند، در چارچوب استانداردهای روز و بر پایه نیازهای پژوهشگران ایرانی استوار است.

پُرسا به پژوهشگران و سازمان‌ها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پرسش‌نامه‌های خود را به آسانی بسازند و آن را در میان پاسخ‌گویان پخش کنند و داده‌های دریافت شده را در گزارش‌های گوناگون و حرفه‌ای ببینند و اگر خواستند، این داده‌ها را برای تحلیل بیشتر به نرم‌افزارهای آماری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه پرسش‌نامه‌ساز، توانمندی‌های بسیاری را مانند ساخت پرسش‌نامه با پرسش‌های جورواجور، پخش پرسش‌نامه و درخواست برای پاسخ‌گویی به آن، ردگیری پرسش‌نامه‌ها، دریافت پاسخ‌ها از پاسخ‌گویان، و داده‌پردازی را برای کاربران فراهم می‌کند.

پُرسا توانمندی‌هایی مانند ساخت گزارش‌ها و تحلیل‌های آماری، برآورد پویای ضریب آلفای کرونباخ، نمایش نمودارهای گوناگون، و دریافت فایل «اکسل» وزن‌دار و فایل آماده برای کاربرد در نرم‌افزار آماری «اس‌پی‌اس‌اس» را در بر دارد.

پُرسا همه این خدمات را برای کاربران فراهم می‌کند تا پژوهشی آسان و خوشایند را به انجام رسانند و از دستاوردهای کار خود بهره بیشتری برند.

کد خبر 4944487 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران طرح های پژوهشی پایان نامه ویروس کرونا فناوری نانو شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی تحقیقات علمی نوآوری تولید گوگل صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده آمریکا موبایل توییتر دونالد ترامپ پرسش نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن