Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه هزینه شده و نیازهای اعتباری دیگر در این حوزه نیز در ماه های آینده تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اهتمام دولت تدبیر و امید، دریاچه ارومیه به مرحله احیا رسیده و اقدامات دولت در این خصوص، موثر بوده است، گفت: با توجه ویژه دولت، دغدغه مردم ۲ استان آذربایجان غربی و شرقی و همچنین استان های دیگر کشور در خصوص این دریاچه حل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه با اجرای طرح های دولت تدبیر و امید، بیش از یک هزار و ۸۹ کیلومتر مربع به مساحت دریاچه افزوده شده، ادامه داد: در این مدت همچنین شاهد افزایش ۱۲۷ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه بوده ایم.

نوبخت با اشاره به بازدید صورت گرفته از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه اضافه کرد: از ۳۶ کیلومتر طول این تونل،  تنها ۲ هزار و  ۸۰۰ متر باقی مانده و در حال حاضر، ۲ دستگاه تی بی ام به صورت متقابل کار حفاری تونل را انجام می دهد.

وی از افتتاح این طرح ها تا دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب جدید به این دریاچه وارد می شود که متضمن احیای آن خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح های انتقال پساب استاندارد محیط زیستی از فاضلاب ارومیه به این دریاچه در این سفر، افزود: این امر نیز در راستای احیای دریاچه ارومیه موثر خواهد بود.

نوبخت از تخصیص ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی تا اوایل خرداد امسال به طرح های عمرانی در کشور خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که وقتی دولت یازدهم شروع به فعالیت کرد،  کل اعتبار سال ۱۳۹۲ حدود ۲۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

دریاچه ارومیه در حال حاضر بیش از پنج میلیارد مترمکعب آب دارد در حالی که این رقم تا پیش از اجرای طرح های احیایی در دولت تدبیر و امید، حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب  بود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی دولت یازدهم آذربایجان غربی سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ارومیه محمدباقر نوبخت دولت دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دولت یازدهم آذربایجان غربی سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ارومیه محمدباقر نوبخت دولت دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی دولت یازدهم آذربایجان غربی سازمان برنامه و بودجه دولت تدبیر و امید ارومیه محمدباقر نوبخت دولت دریاچه ارومیه دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: پروژه انسداد مرز در حال اجراست

وزیر کشور گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078398 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وحیدی: پروژه انسداد مرز در حال اجراست
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه