Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بجنورد از پایش کامل بناهای تاریخی شهرستان بجنورد پس از بارش باران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمدرضا رحیم زاده گفت: «بر اساس بررسی‌ها و پایش های اولیه روزهای اخیر مشخص شد بارندگی به مجموعه سبزه‌میدان شهرستان بجنورد خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

احمدرضا رحیم زاده افزود: «خوشبختانه پس از بارش رحمت الهی طی بازدید کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی و عوامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به جهت حفاظت و امنیت آثار تاریخی، هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر آسیب جدی به دیگر بناهای تاریخی شاخص تحت پوشش دریافت نشده است.»

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بجنورد یادآور شد: «صیانت و نگهداری از بناهای تاریخی و جلوگیری از تخریب آن‌ها از اولویت‌های این اداره کل به‌عنوان متولی حفاظت از این آثار به شمار می‌رود و امید داریم با انجام اقدام‌های حفاظتی به هنگام بتوانیم از وارد آمدن آسیب به این مواریث ارزشمند جلوگیری کنیم.»

شهرستان بجنورد به مرکزیت شهر بجنورد، بخش‌های مرکزی و شمالی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و از شمال با کشور ترکمنستان، از شرق به شهرستان شیروان، از غرب به شهرستان مانه و سملقان و از جنوب به شهرستان‌های اسفراین و جاجرم محدود می‌شود.

از آثار تاریخی این شهرستان می‌توان عمارت مفخم، آینه‌خانه مفخم، مقبره شهدا، آرامگاه امامزاده محمدرضا لنگر، مجموعه سبزه‌میدان، باغ کوشک علی‌آباد، خانه بانک ملی، حسینیه جاجرمی، آرامگاه محمدباقر اسفیدان، آرامگاه امامزاده سلطان سید عباس نام برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بجنورد تاريخي شهرستان بجنورد بناهای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان