Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری مراسم همبستگی جنبش استادی ایران در ۷۰۰ مرکز بسیج علمی کشور، این مراسم در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و مراکز بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به‌صورت برخط برگزار شد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد باقری ظهر امروز در  جلسه هماهنگ جنبش نفس کانون‌های استادی استان، دولت آمریکا را نماد زورگویی و ظلم در اقصی نقاط این کره خاکی و حتی کشور خود دانست و اظهار داشت: به‌زودی شاهد شکست هیمنه استکبار جهانی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات افزود: خداوند کریم در این آیه شریفه تمام مردم را خطاب قرار می‌دهد و تأکید می‌کند که تقابل با نژادپرستی مخصوص مسلک، دین و نژاد خاصی نیست و ندای انسانیت است، ازاین‌رو  وظیفه همگانی به خصوص نخبگان روشنگری است زیرا رنگ، قوم و گروه مایه برتری نبوده و نخواهد بود و ملاک برتری تقوا است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد:  امروزه اتفاقاتی را در ایالات‌ متحده آمریکا می‌بینیم که یک‌صد سال گذشته استکبار جهانی در کشورهای مختلف رقم‌زده است که نتیجه‌ آن اعتراضات گسترده مردمی امروز در آمریکا است که ریشه فساد و ظلم در نژادپرستی و خودبرتربینی نهادینه‌ شده و حقیقت یک تمدن مبتنی بر برتری‌های کاذب است.

وی با تأکید بر اینکه قدرت سیاسی و اجتماعی استکبار جهانی رو به افول شدیدی است، گفت: با بررسی وضع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آمریکا و اتفاقات اخیر خصوصاً اقدامات نژادپرستانه این دولت می‌توان افول موریانه‌وار استکبار جهانی را به‌وضوح دید و قطع یقین تحلیل، بصیرت افزایی و حمایت از مردم مظلوم به ویژه جنبش نفس در بین نخبگان چه در داخل  و چه در خارج کشور در این خصوص به عهده اساتید و جنبش استادی  در ایران و جهان اسلام است. 

افول نظام لیبرالی و سرمایه‌داری

معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهاندر این جلسه اظهار داشت:  اتفاقاتی که امروز در جهان غرب در مقابل نظام لیبرال دمکراسی شاهد آن هستیم، وعده خدا در قرآن بوده که هیچ ظلمی پایدار نیست و در بیانات امامین انقلاب اسلامی، آمریکا به معنای استکبار واقعی و شیطان بزرگ است که این شیطان بزرگ یک روزی از بین خواهند رفت.

بیژن شمس  افزود:  افول قدرت اقتصادی آمریکایی‌ها از سال 2000 به بعد با پیدایش قدرت‌های اقتصادی در سراسر جهان و به‌خصوص قدرت اقتصادی در آسیا شکل‌ گرفته است و امروز شاهد آن هستیم که آمریکای تک قدرتی افول پیدا کرده به قدرت‌های موازی در حوزه اقتصادی، نظامی، کشاورزی  و نظام سازی در کشورهای دیگر تبدیل‌ شده است.

وی ادامه داد: نظریه‌پردازان  اذعان دارند که زمینه افول ابرقدرتی و نظام لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه‌داری  در حال شکل‌گیری است و قطعاً این قدرت روزبه‌روز تضعیف خواهد شد و البته امام (ره) هم این نوید را دادند و پیروزی در سراسر جهان با انقلاب اسلامی شروع شد و امروز می‌بینیم که این ندای حق‌پرستی و ظلم‌ستیزی در سراسر جهان در حال رشد و توسعه است.

 معاون منابع انسانی بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به موضوع نژادپرستی بیان کرد: دین مبین اسلام همه انسان‌ها را از هر رنگ و نژاد در یک طبقه تعریف می‌کند، در دین اسلام نبی مکرم اسلام به دستان بلال حبشی بوسه می‌زنند و  تکریم می‌کنند و در جمهوری اسلامی هم‌سالیان سال است که در حوزه سرزمینی خودش به همه اقوام و نژادها و همه ادیان احترام گذاشته و این آزادی بیان را برای همه حتی در کشورهای دیگر قائل بوده است.

وی گفت: آمریکا سالیان سال است که در ویتنام، عراق، سوریه،  یمن،  لبنان، کوبا، ونزوئلا، افغانستان، جمهوری اسلامی ایران و در همه جای دنیا که ندای حق‌طلبی باشد درصدد سرکوبی این نداها بوده و با زور، ظلم و ثروت حق آزادی را از آن‌ها گرفته که به توفیق الهی فروپاشی نظام لیبرال دموکراسی غرب را روزبه‌روز شاهد باشیم.

ادامه تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در منطقه؛ انتقال تجهیزات لجستیکی از عراق به سوریهزاخارووا: مشکلات گسترده نژادپرستی در آمریکا را دیگر نمی‌توان پنهان کردهمبستگی اساتید دانشگاه‌های مازندران با جنبش اجتماعی نفس آمریکا / تقبیح رفتارهای ظالمانه ‌ایالات متحده + فیلم

فرهاد مصری نژاد نیز در مراسم همبستگی جنبش استادی ایران که همزمان با 700 مرکز علمی بسیج در اصفهان هم به‌صورت برخط برگزار شد، اظهار داشت:  از شروع انقلاب اسلامی از سال 1357 و قبل آن آرمان استکبارستیزی انقلاب اسلامی که برخاسته از تعالیم اسلام هم بوده در سخنان حضرت امام خمینی (ره) تکرار شده و در واقع مبارزه با استکبار و توجه به مظلومین جهان یکی از محورهای عمده انقلاب اسلامی و آموزه قرآنی و دینی است و استکبارستیزی بعد از رحلت امام (ره) با رهبری مقام معظم رهبری باقوت ادامه پیداکرده است.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان اصفهان  ادامه داد: استکبارستیزی با تک‌قطبی شدن جهان و نابود شدن ساختار اتحاد جماهیر شوروی شکل تازه‌ای به خود گرفت و دنیای ما به دنیایی که یک‌قطب آن استکبار و امپریالیسم و قطب دیگر آن اسلام با محوریت جمهوری اسلامی تبدیل شد.

شعار تغییر ساختار حکومتی آمریکا

وی افزود: تمام تلاش‌ها و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی منجر به تشکیل گروه‌های مقاومت در جبهه مقاومت شد و این استکبارستیزی در کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان هم نفوذ جدی و زیادی پیدا کرد و پیام انقلاب اسلامی یک پیام فرهنگی بود که به جهان صادر شد.

مصری نژاد اظهار داشت: در اتفاقاتی که امروز در آمریکا مشاهده می‌شود که شروع آن با قتل یک سیاه‌پوست به‌طور بسیار وحشیانه شکل گرفت، طبق تحلیل‌ها برگرفته از انقلاب 57 ایران بوده به‌طوری‌که برخی از سیاستمداران آمریکایی نیز در این موضوع معترف‌اند.

وی ادامه داد: نکته اساسی‌تر در بین شعار تظاهرکنندگان تقاضای تغییر ساختار در نظام حکومتی آمریکا که البته مبتنی بر لیبرالیسم و مبتنی بر نژادپرستی بوده از ویژگی‌های خاص این جریان است و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند حتی کسانی که تلاش می‌کردند چهره آمریکا را بزک کنند دیگر حرفی برای گفتن ندارند که به توفیق الهی امید است که این اتفاق زمینه تغییر نگاه امپریالیسم و استکبار جهانی باشد و همان‌طور که وعده قرآن است مستضعفین بر نظام استکبار پیروز شوند.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده چهره کشورهای آمریکا و برخی کشورهای اروپایی چهره بزک‌کرده زیبا و بدون مشکل در بین مردم دنیا بخصوص کشوهای جهان سوم مطرح می‌شد و افرادی آرزوی رسیدن به آن جوامع را داشتند اما در این شرایط کاملاً مشهود است که تبلیغات رسانه‌ای آمریکا و امپریالیسم خیلی جایگاهی ندارد و مردم دنیا آگاه شده‌اند.

گفتنی است همزمان با برگزاری مراسم همبستگی جنبش استادی ایران در 700 مرکز بسیج علمی کشور، این مراسم در سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و مراکز بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به‌صورت برخط برگزار شد.

همچنین در پایان این جلسه برخط که در حضور کانون‌های استادی استان اصفهان برگزار شد با امضا نمادین نمایندگان جنبش استادی استان اصفهان نامه نخبگان و استادان ایران به مردم ستمدیده آمریکا رونمایی شد.

انتهای پیام/169/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج اساتید استان اصفهان اساتید دانشگاه ها انقلاب اسلامی استکبار جهانی جنبش استادی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل دانشگاه تهران تجمع می‌کنند.

به گزارش ایسنا، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه بعد از نماز ظهر جلوی مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیات علمی بازداشت شده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان ضد صهیونیستی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان  آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور