Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:12:17 GMT

پاکسازی کامل یک منطقه راهبردی توسط حشدالشعبی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۱۲۲۱

پاکسازی کامل یک منطقه راهبردی توسط حشدالشعبی

نیروهای الحشد الشعبی از پاکسازی کامل منطقه راهبردی «جزیره» در استان نینوی در راستای پاکسازی نوار مرزی میان سوریه و عراق از بقایای داعش خبر داد.

به گزارش مشرق، تیپ «انصار المرجعیه» وابسته به سازمان الحشد الشعبی  از پاکسازی کامل  منطقه جزیره در استان نینوی در شمال غرب عراق خبر داد.

این تیپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمید الیاسری فرمانده تیپ انصار المرجعیه مژده پایان عملیات ابطال العراق برای سرکوب داعش در جزیره نینوی و اعمال تسلط کامل در این منطقه جنوب غرب موصل خبر داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: استقرار حشد الشعبی در ۵ منطقه از استان دیالی

بر اساس این بیانیه، الیاسری گفت: «در عملیات ابطال العراق گروه‌های بزرگی از نیروهای مشترک امنیتی اعم از تیپ ۴۴ و فرماندهی عملیات غرب نینوی و فرماندهی عملیات صلاح الدین و نیروهای اطلاعات سازمان الحشد الشعبی و دو واحد از نیورهای ارتش و نیروی هوایی ارتش و نیروهای زرهی و مهندسی نظامی الحشد الشعبی حضور داشتند».

وی افزود: «این عملیات پیشدستانه به منظور مطمئن شدن از عاری بودن کامل جزیره نینوی از بقایای داعش و اعمال کنترل کامل بر نوار مرزی میان عراق و سوریه بوده است؛ جایی که واحدهای نیروهای امنیتی مساحت  وسیع قریب به ۲۰۰ کیلومتری را در جنوب غرب نینوی با عبور از روستاهای متعدد  پاکسازی کردند و این نیروها در تماس مستیم با نیروهای عملیات جزیره صلاح الدین بودند».

در این بیانیه تاکید شده است:« رزمندگان دلاور تیپ انصار المرجعیه از سرکوب تروریسم در هر زمان و مکانی منصرف نخواهند شد و این عملیات پیشدستانه برای گسترش امنیت در جای جای عراق ادامه خواهد داشت».

الحشد الشعبی عراق صبح امروز (دوشنبه) از آغاز عملیات امنیتی در جزیره نینوی به منظور پاکسازی نوار مرزی میان سوریه و عراق از بقایای داعش خبر داده بود.

«الجزیره الفراتیه» که به اختصار به آن الجزیره گفته می‌شود، از نظر جغرافیایی بسیار گسترده است و بخش‌هایی از آنها در استان‌های نینوی و صلاح‌الدین، کرکوک و الانبار عراق قرار دارد و در دوران اموی‌ها و عباسی‌ها، بخش‌هایی از سوریه و ترکیه را نیز دربر می‌گرفت. اما عملیات‌های ویژه الحشد الشعبی و ارتش عراق در آن بخش از این منطقه که در استان نینوی قرار دارد، محدود می‌شود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، به تدریج متحمل شکست‌های متوالی و نهایی شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.

از زمان اعلام پیروزی نهایی عراق بر داعش تاکنون عملیات‌های متعددی در این منطقه از استان نینوی انجام شده است، اما همچنان منطقه الجزیره محل اختفای هسته‌های خاموش تروریست‌ها بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم غرب عراق ارتش داعش ارتش عراق حشدالشعبی تروریسم سوریه کرکوک ترکیه مشرق گروه تروریستی داعش غرب موصل الجزیره عراق الحشد الشعبی استان نینوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در حمله شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش (ISWAP) و باندهای مسلح به ایالت‌ های بورنو و سوکوتو واقع در نیجریه علیه نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی (CJTF)، ۲۵ نفر جان باختند.

به گزارش رسانه‌ های محلی نیجریه، مین کارگذاشته شده توسط شاخه غرب آفریقای گروهک تروریستی داعش در جاده منطقه گامبورو نگالا در ایالت بورنو (واقع در شمال غرب نیجریه) حین عبور خودروی نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی منفجر شد.

تیجانیما عمر، رئیس نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۱ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست داده و ۲ تن دیگر زخمی شده‌ اند.

اسماعیل هارونا، از کارکنان نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی نیجریه در ایالت سوکوتو نیز اعلام کرد که در حمله‌ ای که توسط اعضای باندهای مسلح در منطقه ایسا در ایالت سوکوتو انجام شد، ۱۴ نفر از اعضای نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

منابع رسانه ای در این خصوص اضافه کردند که تعداد زخمی های این حادثه تا کنون به صورت دقیقی مشخص نشده است؛ اما بیم آن می رود که تعداد کشته شدگان به دلیل شدت برخی جراحات وارده، افزایش یابد.

گفتنی است، نیروهای وظیفه مشترک غیرنظامی در نیجریه برای کمک به ارتش در مبارزه با باندهای مسلح و همچنین گروه‌ های تروریستی بوکوحرام و داعش در مناطق مختلف این کشور ایجاد شده است.

کد خبر 6092356

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود