Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه افزود: تا پایان هفته جاری با کمک سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیمارستان صحرایی در فضای آزاد نزدیک بیمارستان شهدای خلیج فارس ایجاد و مرکز بیماریابی نبی اکرم باغ زهرا به آنجا منتقل می‌شود تا نگرانی مردم برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به کمبود کیت تست کرونا در کشور، بیان کرد: حتی در صورت وجود کیت نیز روند آزمایش زمان بر و ۸ ساعته است و از نظر نیروی انسانی متخصص محدودیت وجود دارد که سبب شده‌است روزانه تنها  امکان ۲۰۰ تا ۳۰۰ جواب‌دهی تست را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری گفت: ملاک ارزیابی وضعیت استان‌ها به لحاظ بیماری کرونا، تعداد مرگ و میر در هر ۱۰۰ هزارنفر است که براین اساس بوشهر جزو ۳ استان پایین کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه  پاییز بسیار سختی در پیش داریم، افزود: همواره در این فصل درگیر ویروس آنفولانزا هستیم که امسال با کرونا نیز همزمان خواهد بود.

وی ادامه داد: در این ارتباط اورژانس هسته‌ای بوشهر با ۱۰۰ تخت تا مهرماه افتتاح می‌شود که فقط برای بیماران کووید ۱۹ و آنفولانزا اختصاص می‌یابد.

کشمیری گفت: برای پاییز باید ۱۰ برابر سال گذشته واکسن آنفولانزا تهیه کنیم که در حال پیگیری هستیم.

وی همچنین از سفارش دستگاه تنفس مصنوعی جدید برای استان خبرداد و اعلام کرد: که با رسیدن این تجهیزات، برای ایام سخت پیش رو آماده می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهارداشت: برآورد می‌شود تا سال ۱۴۰۰ بیماری کرونا همچنان فعال باشد که تا آن زمان نیمی از جمعیت مبتلا شده‌اند و پس از آن به شرایط ایمنی برسیم.

وی گفت: اکنون در استان بوشهر۱۴۲ تخت ویژه داریم و اگر ۱۴۳ بیمار نیازمند این امکانات باشند یکی از آنها جانش را از دست می‌دهد.

کشمیری یادآور شد: در این صورت وضعیت مشابه وضعیت اسفندماه سال گذشته گیلان است که ۱۵۰ نفر روی تخت های ویژه بودند و همزمان ۱۰۰ نفر دیگر پشت نوبت مانده و جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: تخت ویژه و دستگاه تنفس ما از متوسط کشور پایین تر است و دلیل آن هم تاخیر دهه‌های گذشته استان در بیمارستان سازی است، اما در سه سال گذشته تغییرات خوبی رخ داده‌است.

وی ادامه داد: در این مدت از ۱۰۰ به ۱۴۲ تخت ویژه رسیدیم و تخت‌هایی که هرکدام با امکانات جانبی و نیروی انسانی متخصص آن به طور میانگین ۲۰ میلیاردتومان هزینه دارد.

 کشمیری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بسیاری از موارد مبتلا به کرونا ناقل و بی علامت هستند که هرچند آنتی بادی خون این افراد به میزانی رسیده است که در مقابل کرونا ایمن خواهند شد اما باید با رعایت فاصله گذاری و زدن ماسک، مانع از انتقال بیماری به دیگران بویژه سالمندان و بیماران خاص شوند.

وی افزود: اکنون براساس شاخص های علمی، برآورد می‌شود در استان ۱۰ درصد جمعیت مبتلا به کرونا شده‌اند که در حالت بدبینانه این رقم به ۱۵ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اقدام مهم مسئولان و مردم این است که نگذارند به جایی برسیم که همه با هم بیماری را بگیرند بلکه باید ابتلا تدریجی باشد؛ چون امکانات تخت‌های ویژه کفاف تعداد مشخصی را می‌دهد.

کشمیری بیان کرد: اکنون درمرحله کنترل و مدیریت بیماری هستیم و تناقض‌ها درباره این بیماری نیز ناشی از ناشناخته بودن ابعاد این ویروس است طوریکه سازمان بهداشت جهانی نیز بعد سه ماه از نظر اولیه اش برگشت و بیان کرد که ماسک باید اجباری شود.

وی تاکید کرد: در شرایط حاضر، تنها راه مقابله با شیوع گسترده بیماری، کمک مردم است که با رعایت بهداشت فردی شامل زدن ماسک در بیرون منزل و روزانه ۲۰ بار شستن دست هربار به مدت ۲۰ ثانیه در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مانع انتقال ویروس شوند.

کشمیری اضافه کرد: افرادی هم که دارای علایم خفیفی هستند در منزل بمانند و فقط برای تست به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: تصمیم گیری در باره  بستن راه‌ها با ستاد ملی مبارزه با کرونا است و ما تنها مجری قوانین هستیم.

کشمیری گفت:  امروز دیگر بستن خروجی ها فایده‌ای ندارد، زیرا ویروس در استان در حال چرخش است و فقط از بیرون وارد نمی‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، با بازگشایی مسیرها پس از مدتی در صورتی که نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود، دوباره شاهد شتاب گرفتن بیماری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: اگر به شیب و مرحله خطرناک برسیم؛ امکان دارد به وزارت بهداشت و ستاد ملی درخواست دهیم که ورودی و خروجی استان بسته شود تا شاهد انتقال دو طرفه ویروس نباشیم، اما در زمان حاضر در مرحله مدیریت و کنترل کرونا در استان هستیم.

کشمیری گفت: در باره فعالیت اتوبوسرانی بوشهر و بازارهای هفتگی این هفته در کمیته استانی کرونا تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها آزمایشگاه مرجع سلامت ویروس کرونا بوشهر ماسک پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمایشگاه مرجع سلامت ویروس کرونا بوشهر ماسک آزمایشگاه مرجع سلامت ویروس کرونا بوشهر ماسک رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کشمیری گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم