Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی به ویژه در حاشیه و حریم رودخانه ها گفت: رفع چنین معضلاتی نه تنها نیاز به اجرای ضوابط قانونی دارد بلکه نیازمند عزم جدی و عمومی بسیاری از دستگاهها و ارگانها و همکاری و مشارکت شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیررضا همایون دولتشاهی با تأکید بر اینکه نکته مغفول مانده در مدیریت شهری در سالیان گذشته بحث حاشیه نشینی است که ریشه در معضلات اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: باید برای حل این مشکل همه دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در کرمانشاه در کنار مدیریت شهری، بر اساس نیازهای جمعیتی و فرهنگی برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین راه حل های کنترل و کاهش معضلات حاشیه نشینی، استفاده از ظرفیت بالای مشارکت حاشیه نشینان و واگذاری امورات به شهروندان ساکن در این مناطق بر اساس آموزش است

مدیرکل مرکز ارتباطات  شهرداری کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر تشکلهای مردم نهاد باید از ظرفیت‌های دانشگاهی بر اساس کار مطالعاتی و تشکیل دفاتر تسهیل گری استفاده شود و در این زمینه ضروری است آینده پژوهی در عرصه مدیریت را به جای آینده نگری صرف قرار دهیم.

همایون دولتشاهی تأکید کرد: شهرداری باید در کنار توجه ویژه به توانمندسازی حاشیه نشینی مناطق از طریق راه های قانونی و بر اساس ضوابط از ساخت و سازهای بدون ضابطه و فاقد پروانه جلوگیری کنند.

وی گفت: حسب دستور شهردار کرمانشاه پرهیز از ورود به مباحث حاشیه ای باید از اولویت‌های کاری مدیران باشد و ایشان همواره مدیران را به دوری از وارد شدن به حواشی توصیه کرده است.

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه افزود: طلوعی مدیریت شهری را در یکی از بدترین و سخت ترین شرایط مالی تحویل گرفت و قبول این شرایط عمل به تفکر مدیریت جهادی با تفکری ایثارگونه است.

کد خبر 427717

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی کرمانشاه شهرداری کرمانشاه دفاتر تسهیلگری مدیریت جهادی مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حاشیه نشینی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در دیدار مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور گفت: متاسفانه در گذشته مسائل اصلی بانوان جامعه به کنار گذاشته می‌شد و موضوعاتی مطرح می‌شد که در اولویت این جامعه نبود، اما اکنون با تدوین سند تحول حوزه بانوان و خانواده موضوعات و مسائل اصلی بانوان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات حوزه بانوان باید از از تمامی ظرفیت‌های اجرایی و علمی کشور استفاده کرد و با بهره گیری از هیات‌های اندیشه ورز مردمی به دنبال راهکار‌های عملی و میدانی باشیم.

علیخانی با بیان اینکه برای رصد و بررسی مسائل حوزه بانوان باید از ظرفیت نیرو‌های متخصص با تجربه کاری بهره‌مند شد، ادامه داد: بانوانی که در حوزه‌های مختلف دارای تجربه و تخصص هستند باید در راس برنامه ریزی و تصمیم سازی حوزه بانوان و خانواده قرار گیرند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، آموزش مهارت‌های زندگی از نوجوانی تا چند سال اول پس از ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند به توانمندی افراد در جامعه کمک کرده و زندگی مشترک زوجین را از آسیب مصون دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند