Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده فضایی هوافضای سپاه گفت: رصد موقعیت نفتکش‌های ایرانی و وضعیت اطراف آن‌ها در دستور کار ماهواره نور بود که انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی جعفرآبادی» در گفت‌وگویی درباره قابلیت‌های ماهواره نور گفت: من خیلی اجمالی اشاره می‌کنم که در همین چند روز اخیر که نفتکش‌های ما به سمت ونزوئلا حرکت کردند، در پهنه اقیانوس اطلس که طبیعتا دسترسی سخت‌تر می‌شود، رصد موقعیت این نفتکش‌ها و وضعیت اطراف آن‌ها در دستور کار ماهواره نور بود که انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در کنار این کار‌های عملیاتی، ماهواره نور امروز برای ما عملا به یک آزمایشگاه واقعی فضایی تبدیل شده و متخصصان ما روزانه پارامتر‌های مختلف از محیط فضا مثل میدان‌های الکترومغناطیسی زمین، تغییرات دمایی با توجه به زاویه خورشید و فواصل روز و شب، مکانیزم‌های کنترل‌های حرارت داخل ماهواره، الگوریتم‌های هدایت کنترل ماهواره، بحث‌های پنل‌های خورشیدی و میزان توانی که می‌توانند در ساعات مختلف تامین کنند را ارزیابی کرده و الگوریتم‌های مختلف را تست می‌کنند.

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: این‌ها مثل آزمایشگاهی است که در یک محیط واقعی فضایی قرار گرفته و این دستاورد‌ها حتما در طراحی بهینه ماهواره‌های بعدی نیز استفاده خواهد و ما هم در آینده تا جایی که به ماموریت ماهواره لطمه نزند، این تجربیات را مکتوب کرده و در اختیار جامعه فضایی قرار می‌دهیم.

جعفرآبادی خاطرنشان کرد: من در یک کلام خدمت شما عرض می‌کنم که ماهواره نور برای ما تبدیل به نماد «ما می‌توانیم» و اعتماد به نفس جوانان این مملکت شده است. این ماهواره همین الان زنده است و عملیات ثمردهی خودش را شروع کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نفتکش ایرانی نفتکش سپاه پاسداران سپاه ماهواره نور نفتکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902062

دیگر خبرها

  • (ویدیو) گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاورد‌های هوافضای سپاه
  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • سردار حاجی‌زاده: برای ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل صف‌آرایی عجیبی شد +فیلم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها