Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال درآمدهای نفتی کاهش یافته و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد می‌رسد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت، امروز در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی دولت و تلاش برای اداره دولت بدون درآمدهای نفتی اظهار کرد: همواره حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه از محل درآمدهای نفتی بوده و امسال در بهترین شرایطی که در بودجه پیش‌بینی شده است، ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: متن کامل برنامه کلی دولت برای اصلاح ساختار بودجه

وی تصریح کرد: هم اکنون درآمد بودجه منابع، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده، یعنی کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع دیگر جایگزین نفت پیش‌بینی شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه منابع جایگزین دیگری از  جهت مولدسازی دارایی‌های دولتی به منظور استفاده از اسناد خزانه دارد و تلاش می‌شود تا ساز و کارهایی که منجر به تورم نشود،  اسناد خزانه را زمانی منتشر کند که پول موجود جامعه را جمع کند تا دوباره به جامعه بازگردد، یعنی پول جدیدی وارد نشود.

وی افزود: امید است با تمامی سختی‌های حاصل از تحریم و کمبودها و مشکلات کرونا، کشور را به نحو احسنت مدیریت کنیم.

نوبخت با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: دریاچه در مقایسه با ۱۳۹۳ که کارها با ۱۲ طرح آغاز شد خوشبختانه مساحت آن بیش از هزار و ۸۲ کیلومتر مربع افزایش یافته و تراز آن ۱۲۷ سانتی متر بالا آماده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از طرح هایی که برای احیای این دریاچه و تکمیل آن بود در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا در بازدید از پیرانشهر و نقده که محل اجرای سد کانی سیب و محل احداث انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه است، از ۳۶ کیلومتر، دو هزار و ۸۰۰ متر آن باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون حفاری تونل به صورت دائمی در حال انجام است و از کانال ۱۱ کیلومتری نیز بازدید شده و بخش هایی آن آماده است و دی ماه تمامی آن افتتاح می‌شود.

وی افزود: بی‌شک با ورود بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب جدید به این دریاچه، پرآب تر و فعال‌تر خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سازمان برنامه و بودجه محمد باقر نوبخت دریاچه ارومیه بودجه نفت درآمدهای نفتی سازمان برنامه و بودجه درآمدهای نفتی هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن