Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:47:14 GMT

تجربه‌ پرواز به بهانه‌ی سقوط

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۲۴۰

تجربه‌ پرواز به بهانه‌ی سقوط

به سوی ستارگان از جمله فیلم های درخشان سال ۲۰۱۹ است که با اکران در جشنواره ونیز، تحسین منتقدان را به همراه داشت؛ البته بودند منتقدانی که فیلم را شایسته توجه ندانستند.امتیازات فیلم در متاکریتیک ۸۰ و راتن‌تومیتوز ۸۴ نشان می دهد که فیلم در کل توانسته نظر منتقدان را جلب کند. جالب است بدانید به گفته ناسا، به سوی ستارگان نزدیک ترین تصویر ممکن از منظومه شمسی و کهکشان را تا به امروز در سینما بازسازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضانوردی با بازی برد پیت ماموریت دارد به مریخ سفر کند تا پیامی را به پدر گمشده‌اش که تا به حال باور به زنده بودن او نداشت برساند اما بعد از آن‌که از ادامه ماموریت منع می‌شود، خود دست به کار می شود تا با سفر به سیاره دورافتاده نپتون پرده از رازی بردارد که ممکن باعث نابودی خود و سیاره زمین شود.

فیلم شروع خوبی دارد و نوع روایت و راوی اول شخص آن که فضای آثار جوزف کنراد به ویژه رمان دل تاریکی را به یاد می آورد، باعث می شود تا لحظه ی آخر با کاراکتر فیلم همراه شویم. بازی برد پیت در این فیلم به قدری درخشان است که حتی منتقدانی که نظر مساعدی نسبت به فیلم نداشتند دهان به تمجید از او گشودند اما انتخاب تامی لی جونز با توجه به پایان‌بندی فیلم از تعلیق اثر کاسته است.صداگذاری نقطه‌ی عطف فیلم است که توانست نامزدی اسکار در این بخش را برای فیلم به ارمغان آورد و مکمل تصویربرداری چشم‌نواز فیلم شده است که در کنار هم منظره‌ای تماشایی را خلق می کنند.

به سوی ستارگان درباره سرگشتی انسان مدرن است که به دنبال جاه‌طلبی هایش در حال درنوردیدن سیارات برای یافتن حیات است غافل از آن‌که زندگی در درون و احساساتش نهفته است.در این ژانر مسائل هستی شناسانه و تنهایی انسان در این جهان ناشناخته همیشه مطرح بوده و قهرمان در سفری رازآلود به دنبال کشف معنای وجود آدمی است. به گفته جوزف کمپبل اسطوره شناس آمریکایی سفرقهرمان حتما لازم نیست به روشنی و به مقصد ختم شود اما جیمز گری پاسخی تامل‌برانگیز در پایان به مخاطب‌اش می دهد.

این فیلم استعاره‌ای از تقابل یک انسان با آلام و آرزوهایش است که به دنبال از دست دادن پدر در کودکی، به وجود می‌آید و عقده های که در نبود پدر،رفته رفته به تنهایی عظیم بدل می‌شود.این سفر، ورود به لایه های عمیق روح یک انسان است.

در یک کلام، به سوی ستارگان قطعا بهترین ساخته جیمز گری تا به امروز است که همه چیز دارد؛ از صحنه‌های اکشن و تعقیب‌وگریز در فضا گرفته تا سوالات عمیق فلسفی که به گونه درست در فیلم پرداخت و اجرا شده است.

برچسب‌ها معرفی فیلم فیلم به سوی ستارگان جیمز گری فیلم‌خانه | سینمای آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معرفی فیلم جیمز گری معرفی فیلم جیمز گری سوی ستارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم

تین نیوز

برخی رانندگان کامیون کشورمان طی تماس با تین نیوز از مشکلاتی که برای خود آنها یا همکارانشان در این کشور ایجاد شده است، شکایت کردند. بر اساس اظهارات این رانندگان کامیون ترانزیت ، تصادف منجر به فوت و در واقع قتل غیرعمد در کشور آذربایجان برای آنها به نوعی اسارت و بیگاری تبدیل شده است.

در این فیلم کوتاه به بازگویی و بررسی این مشکلات پرداخته ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • پایان لیگ ستارگان قطر با شکست سنگین السد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی شکست سنگین السد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • چه بر سر ستارگان عجیب‌ترین قهرمان لیگ برتر آمد