Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تاکنون کمتر از ۱۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع دچار آتش سوزی شده است.

عیسی کلانتری امروز ۱۹ خرداد در حاشیه حضور در پارک ملی دریاچه ارومیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع در شرایط عادی کاملا طبیعی است، گفت: از ۱۰۰ میلیون هکتار از جنگل ها و مراتع کشور، کمتر از ۱۵۰۰ هکتار از فروردین تاکنون دچار آتش سوزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نظر اکولوژیک آتش سوزی در جنگل و مراتع بخشی از زندگی جنگل است ولی شایعه پراکنی و بیان اطلاعات غلط اذهان عمومی را متشنج می‌کند و جای نگرانی وجود ندارد.

کلانتری ادامه داد: آتش سوزی در همه جای دنیا وجود دارد و نباید بزرگنمایی کرد. وجود شیشه و پلاستیک در مراتع و جنگلها به شکل ذره بین عمل کرده و عامل آتش سوزی می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: دخالت عوامل انسانی در این آتش سوزی‌ها کمتر از عوامل طبیعی است.

کلانتری ادامه داد: ۶۰۰۰ محیط بان و جنگل بان در کشور مسئولیت حفاظت را برعهده دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد احیای ۳ استان آذربایجان غربی و شرقی و کردستان تجمیع شده است، گفت: مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه در رشکان مستقر و مسئولیت دریاچه را بر عهده خواهد داشت.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان این که تالاب دریاچه ارومیه از ۵۰۴ هزار هکتار وسعت به ۱۶۰ هزار هکتار با غلظت بالای ۵۰ درصد نمک شهرهای ارومیه و تبریز را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت: شهرهای مذکور زیر غبار نمک در حال مدفون شدن بود.

کلانتری با بیان اینکه اگر زنبور عسل تا ۸ سال در یک منطقه گرده افشانی نکند، کشاورزی آن منطقه ریشه کن می‌شود و عملا فعالیت زنبور عسل در شرق دریاچه ارومیه به دلیل غبار نمک در حال از بین رفتن بود، گفت: چرخه طبیعت و بشر در حال نابودی در منطقه بود و غبار دریاچه تا ۴۵۰ کیلومتری و تا نزدیکی تهران در حال پیشروی بود.

وی با اشاره به میزان هزینه کرد نجات دریاچه اظهار کرد: کل مبلغ هزینه شده برای احیای دریاچه ارومیه کمتر از یک میلیارد دلار (۱۰ هزار میلیارد تومان) است که خوشبختانه با تصمیم استراتژیک دولت تدبیر و امید دریاچه ارومیه و به دنبال آن حیات وحش منطقه نجات یافت./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جنگل ها و مراتع دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • بلایی که سر امامزاده ابراهیم(ع) افتاد ؛ هر خانه کمتر از ۱۰ دقیقه دچار حریق شد
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه