Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:44:22 GMT

لامرد در سال تحصیلی جدید نیز با کمبود معلم مواجه است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۵۲۰

لامرد در سال تحصیلی جدید نیز با کمبود معلم مواجه است

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد، در سال تحصیلی 1400-1399، بار دیگر کمبود معلم در شهرستان لامرد وجود خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، دیگر فرقی نمی‌کند در پایتخت باشد یا در جنوبی‌ترین نقطه کشور شهرستان‌های لامرد و مُهر، امروز دیگر مسئله کمبود معلم گریبانگیر بسیاری از استان‌های کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت قرمز کمبود معلم را برای نخستین بار، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وقت آموزش‌وپرورش در سال 97 اعلام کرد.
 اسفندیار چهاربند گفت: تا سال 1401 خروج نیرو از آموزش‌وپرورش خارج از عرف متداول است در سال 97 حدود 65 هزار نفر مشمول بازنشستگی هستند که پیش‌بینی می‌کنیم 55 هزار نفر، بازنشسته شوند و اگر  واکنش نشان داده شود شدت کمبود نیرو تا سال 1399، آموزش‌وپرورش را از پا درمی‌آورد!

حالا می‌توان ردی از صحبت‌های او را در آموزش‌وپرورش یافت، و تمام روش‌هایی که با استفاده از آن می‌شد اوضاع را مدیریت کرد،‌ به کار گرفته‌شده، از رساندن جمعیت کلاس‌های درس به بالای 40 نفر تا به کار بردن روش‌هایی همچون خرید خدمت آموزشی، استفاده از انواع معلمان از حق‌التدریس و بازنشسته...

 گفت و گوی خبرنگار فارس با چند تن از اولیا دانش آموزان در سال تحصیلی 1400-1399 نشان می‌دهد بار دیگر کمبود معلم در شهرستان لامرد وجود خواهد داشت.

عبدالرضا که پدر مهدی در مقطع ابتدایی است با انتقاد از کمبود معلم می گوید: در سال تحصیلی گذشته، معلم پسرم یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش بود که به دلیل کمبود معلم به صورت قراردادی بر سرکلاس درس حاضر می شد.

وی با بیان اینکه البته این اقدام، چند ماهی ادامه داشت و باز معلم تغییر کرد افزود: باید قبول کرد معلمی که بازنشسته شده است دیگر آن توان واقعی برای آموزش صحیح و دقیق به دانش آموزان ندارد.

 مدیر آموزش‌وپرورش لامرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بابیان اینکه در سال جاری 30 نفر از معلمان بازنشسته می‌شوند، گفت: در سال تحصیلی جدید نزدیک به 50 معلم در آموزش‌وپرورش لامرد کمبود داریم.

احمد انصاری افزود: قرار است 10 نفر از دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید درآموزش‌وپرورش لامرد مشغول به خدمت شوند.

انصاری گفت: بیشترین کمبود معلم آموزش‌وپرورش لامرد در سال تحصیلی جدید مربوط به مقطع ابتدایی است.

در بخش علامرودشت نیز باز کمبود معلم وجود دارد و رئیس آموزش‌وپرورش این بخش با تأیید این موضوع به خبرنگار فارس، افزود: بیشترین مشکل کمبود معلم در بخش علامرودشت نیز در مقطع ابتدایی است.

محمد فضلی خاطرنشان کرد: 70 نفر از معلمان بخش علامرودشت که غیربومی هستند به دلیل مشکلات معیشتی و سکونت، متقاضی انتقالی به زادگاه‌های خود بوده که در صورت انتقال آنان شاهد کمبود معلم خواهیم بود.

گزارش: محسن نیدانی

انتهای پیام/۷۶۰۱۳

منبع: فارس

کلیدواژه: معلم آموزش و پرورش لامرد سال تحصیلی جدید خبرنگار فارس کمبود معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام کنند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟