Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ یک عضو شورای شهر مینیاپولیس گفت که اکثر اعضای این نهاد (۹ عضو از ۱۲ عضو) روز یکشنبه موافقت کردند تا اداره پلیس مینیاپولیس پس از کشته شدن جورج فلوید منحل شود.

جرمایا الیسون در گفتگو با ان‌بی‌سی نیوز تصریح کرد که این برنامه باید از جایی شروع می‌شد و تصریح کرد که شورای شهر مینیاپولیس تصمیم دارد اداره پلیس را منحل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: حمله یک خودرو به معترضان به قتل جورج فلویدوی با این حال تاکید کرد که این شورا قصد ندارد بدون برنامه اقدامی انجام دهد: «بنابراین امروز تنها برنامه تدوین این طرح اعلام می‌شود.»

وی پیش از این نیز در توئیتی با اشاره به این موضوع تصریح کرد. «بعد از انحلال اداره پلیس مینیاپولیس فقط دنبال سرپا کردن مجدد آن نخواهیم بود بلکه خیلی جدی قصد داریم درباره رویکردمان نسبت به امنیت عمومی و واکنش‌های اضطراری تجدیدنظر کنیم.»

لیزا بندر، رئیس شورای شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، نیز قول داد تا نظام امنیت عمومی را دوباره شکل دهند. وی در بیانیه‌ای که در جمع معترضان می‌خواند، افزود: «تلاش‌های ما برای اصلاحات تدریجی ناموفق بود. ما اینجا هستیم چراکه در اینجا و بسیاری از شهر‌های ایالات متحده، پلیس و نظام امنیت عمومی دیگر امنیت ما را تامین نمی‌کنند.»

وی تاکید کرد: «ما متعهدیم که هر آنچه برای امنیت تک تک شهروندان نیاز است انجام دهیم، ولی واقعیت این است که پلیس مینیاپولیس چنین کاری نمی‌کند.»

رئیس شورای شهر مینیاپولیس گفت که هشت یا ۹ نفر از اعضای شورای ۱۲ نفره با انحلال اداره پلیس موافق هستند.

ما متعهدیم که هر آنچه برای امنیت تک تک شهروندان نیاز است انجام دهیم، ولی واقعیت این است که پلیس مینیاپولیس چنین کاری نمی‌کند.

با این حال جیکوب فری، شهردار مینیاپولیس در بیانیه‌ای گفت: با مداریا آرادوندو، رئیس پلیس مینیاپولیس «پیگیرانه» همکاری می‌کند تا «اصلاحات قوی در ساختار» ایجاد شود و «نژادپرستی نظام‌مند در فرهنگ پلیس» نیز از بین برود.

وی تاکید کرد که از انحلال اداره پلیس حمایت نمی‌کند: «ما آمادگی داریم که استراتژی‌های امنیت عمومی را با هدایت بیشتر افراد جامعه به نمایندگی از شهرمان تصویب کنیم و پیش ببریم.»

اعتراض‌ها به نژادپرستی و خشونت پلیس علیه سیاهپوستان دو هفته پیش در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد) به دنبال انتشار تصاویری از بازداشت و کشته شدن یک مرد سیاهپوست در شهر مینیاپولیس آمریکا آغاز شد. در این تصاویر یک مامور پلیس با نام درک شاون زانوی خود را بر روی گردن این مرد سیاهپوست که جورج فلوید نام داشت قرار داده بود. مامور پلیس با وجود درخواست کمک جورج فلوید، ۴۶ ساله زانوی خود را از روی گردن او بر نمی‌دارد تا اینکه این مرد سیاهپوست بیهوش می‌شود و در نهایت جان خود را از دست می‌دهد. / یورونیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جورج فلوید شهر مینیاپولیس شورای شهر مینیاپولیس پلیس مینیاپولیس امنیت عمومی اداره پلیس جورج فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • کشف ۲۴ میلیارد پوشاک قاچاق در رودبار
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد