Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، به همت جمعی از مردم بردخون و دوستداران محیط زیست، جزایر اُم الگُرم و نخیلو در محدوده پارک ملی دریایی دیر- نخیلو پاکسازی شد.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر، پارک ملی دیر – نخیلو و منطقه حفاظت شده‌ مُند را از ارزشمندترین زیستگاه‌های حیات وحش بر شمرد و وجود گونه‌های در معرض انقراض یا تهدید لاکپشت نوک عقابی، دلفین گوژپشت و انواع پرندگان مهاجر زادآور تابستان گذران و پرندگان زمستان گذران را از ویژگی‌های این مناطق عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرو درویشی با اشاره به اینکه از ۱۷ تا ۲۳ خرداد در کشورمان هفته محیط زیست نامگذاری شده است، افزود: امسال شعار روز جهانی محیط زیست «تنوع زیستی، اقدام به مقابله با انقراض فزاینده گونه‌ها و تخریب جهان طبیعی» عنوان شده که بر این اساس باید به پایش و حفاظت مؤثر در کنار حل مشکلات زیستگاهی این گونه‌ها بیش از پیش توجه شود.

او ادامه داد: پاکسازی جزایر و مناطق زیستگاهی حیات وحش از ادوات صیادی مستعمل، زباله و ... که شرایط زیستی و یا زادآوری آن‌ها را با مخاطره روبه‌رو می‌کند، از جمله این کارهاست.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر بیان کرد: در سال‌های اخیر تدوین و ابلاغ برنامه‌های عمل برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر در دستور کار سازمان مرکزی محیط زیست قرار گرفته و در استان بوشهر نیز هم اکنون برنامه عمل گونه‌های پلنگ ایرانی، لاکپشت نوک عقابی و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجراست و به زودی برنامه عمل چند گونه دیگر نیز تدوین و وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

درویشی گفت: امیدواریم با همراهی همه جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با ادارات محیط زیست در استان بوشهر،  حفاظت از تنوع زیستی و حمایت از گونه‌های در معرض خطر ادامه یابد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاکسازی ساحل محیط زیست منطقه حفاظت شده حیات وحش محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت