Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:25:53 GMT

توصیه های تغذیه ای در ایام امتحانات

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۸۸۰

مهنوش صاحبدل درخصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام امتحانات، اظهار کرد: مصرف همه وعده‌های اصلی غذایی یعنی صبحانه، ناهار، شام و دو میان وعده‌ میان صبحانه و ناهار و میان ناهار و شام اهمیت دارد. صبحانه همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما اهمیت آن اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای دانش‌آموزان بسیار بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای شب بیداری از نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه استفاده می‌کنند، گفت: مصرف شبانه قهوه توصیه نمی‌شود زیرا باعث بی‌خوابی و بی‌قراری می‌شود.

مهنوش صاحبدل درخصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام امتحانات، اظهار کرد: مصرف همه وعده‌های اصلی غذایی یعنی صبحانه، ناهار، شام و دو میان وعده‌ میان صبحانه و ناهار و میان ناهار و شام اهمیت دارد. صبحانه همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما اهمیت آن اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای دانش‌آموزان بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی مدارس، بیشتر دانش‌آموزان ممکن است صبح دیر بیدار شوند و صبحانه را حذف کرده باشند اما اکنون لازم است که حتما صبحانه را مصرف کنند و خانواده نیز در این زمینه کمک کنند. بهتر است دانش‌آموزان و دانشجویان خواب کافی شبانه را داشته باشند. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان برای شب بیداری از نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه استفاده می‌کنند؛ مصرف شبانه قهوه توصیه نمی‌شود زیرا باعث بی‌خوابی و بی‌قراری می‌شود و بهتر است صبح‌ها از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده کنند. همچنین برای وعده صبحانه از منابع پروتئینی مانند تخم‌مرغ، حبوبات، پنیر همراه با گردو و لبنیات استفاده شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مواد غذایی تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، بیان کرد: استفاده از میوه‌ها و سبزیجات در پیشگیری از کرونا اهمیت بسیاری دارد، زیرا باعث تامین ویتامین‌های مورد نیاز و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.   

صاحبدل با اشاره به اهمیت استفاده از حبوبات و گوشت، گفت: استفاده از گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز باعث تامین آهن، روی و پروتئین می‌شود اما می‌توان حبوبات را جایگزین گوشت کرد زیرا حبوبات حاوی روی است که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و درصورتی که با یک منبع ویتامین C مانند گوجه خام و یا آبلیمو طبیعی مصرف شود، آهن خوبی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید از تنقلاتی مانند بستنی، کیک، کلوچه و... به ویژه در وعده صبحانه کمتر استفاده کنند. برخی عادت دارند کیک و آبمیوه صنعتی را به عنوان صبحانه سرو کنند درحالی‌که اشتباه بزرگی است، چون این دو ماده ارزش غذایی خوبی ندارند و باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شوند که به دنبال آن انسولین زیادی در بدن ترشح می‌شود و باعث افت قند خون می‌شود که در یادگیری تاثیر منفی می‌گذارد. به این دلیل توصیه می‌شود که دانش آموزان حتما یک صبحانه کامل و خوب مصرف کنند و از میوه و سبزیجات به عنوان میان وعده استفاده کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان افزود: برای تامین پروتئین مورد نیاز می‌توان از انواع گوشت‌ها، حبوبات، تخم مرغ و انواع لبنیات استفاده کرد. میوه‌ها و سبزیجات نیز منابع بسیار خوبی از ویتامین‌ها هستند. همچنین بهتر است دانش‌آموزان از قند و شکر کمتری استفاده کنند زیرا باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. توصیه می‌شود نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های صنعتی را حذف کنیم و استفاده از غذاهای سرخ شده را در ایام امتحانات به کمترین میزان ممکن رساند.

صاحبدل در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مکمل‌ها در ایام امتحانات توصیه می‌شود؟ گفت: به جای استفاده از مکمل‌ها بهتر است از مواد غذایی استفاده شود. به عنوان مثال به جای استفاده از ویتامین c می‌توان از میوه‌هایی مانند طالبی، آب هویج، آب پرتقال و میوه‌های طبیعی استفاده کنند زیرا استفاده نامناسب از مکمل‌ها ممکن است فرد را دچار مشکل کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: توصیه ، تغذیه ، امتحانات ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توصیه تغذیه امتحانات ناطقان ایام امتحانات استفاده کنند دانش آموزان سیستم ایمنی زیرا باعث میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در دیدار با جمعی از معلمان به مناسبت هفته معلم، دانش آموزان را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و بر لزوم هوشیاری آنها در برابر شگرد‌های هنجارشکنانه دشمنان تاکید کرد.

وی افزود: نگاه دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم در جنگ نرم، به نسل جوان و دانش آموزان است. 

امام جمعه مهریز ادامه داد: امروزه هدف اول دشمن، نوجوانان و جوانان بوده و بهترین ابزار و وسیله مقابله با جنگ فرهنگی دشمن، افزایش بصیرت است.

محی الدینی جنگ امروز را جنگ عقیدتی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن به شدت بر اعتقاد و فرهنگ ما کار می‌کند و باید بیشتر مراقب و مواظب باشیم.

وی گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت مضاعف پشت سر رهبری و گوش به فرمان و تذکرات ایشان در مسائل فرهنگی، نشر معارف دین و آموزه‌های اسلام به وظیفه خود عمل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • دانش آموزان چه انتظاری از معلمان دارند؟
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)