Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@19:15:42 GMT

مصادره موشک‌های اماراتی از «شورای انتقالی جنوب» یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۳۳۳۸

مصادره موشک‌های اماراتی از «شورای انتقالی جنوب» یمن

نیروهای دولت مستعفی یمن با حمله به پایگاه‌های گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» شورای انتقالی جنوب یمن در حومه شهر زنجبار مرکز استان أبین، ضربات سنگینی را به این گروه وارد آوردند.

به گزارش مشرق، برخی منابع آگاه گزارش دادند که نیروهای دولت مستعفی یمن با حمله گسترده به پایگاه‌های نیروهای شورای انتقالی جنوبی، منطقه الدرجاج در شمال جعار و منطقه خنفر را به کنترل خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه «عربی ۲۱» به نقل از دو منبع آگاه گزارش کرد که نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بر منطقه عبر عثمان در شمال زنجبار تسلط پیدا کرده و در حال پیشروی به سمت الدرجاج و مثلث المخزن هستند.

بیشتر بخوانید:

متحدان ریاض و ابوظبی در یمن به جان هم افتادند

به گفته این دو منبع، نیروهای هادی به شهرک جعار یورش بوده و برای چند ساعت در کوه خنفر استقرار پیدا کرده سپس از آنجا عقب‌نشینی کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای هادی به اردوگاه نیروهای «الحزام الأمنی» وابسته به شورای انتقالی یورش برده و به مقادیری سلاح و تجهیزات از جمله موشک‌های حرارتی که امارات به این گروه اعطا کرده است، دست یافتند.

نیروهای دولت هادی مستقر در دو محور أبین و عتق در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای آن‌ها حمله گسترده‌ای به محل تجمع عناصر شورای انتقالی تحت حمایت امارات در جعار انجام دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای ما پیشرفت میدانی بزرگی حاصل کرده و از استحکامات شورای انتقالی در اطراف جعار و الدرجاج و المخزن عبور کرده و موفق شدند بر شهر جعار سلطه یابند.

نیروهای هادی همچنین ۱۳ دستگاه خودروی نظامی و پنج دستگاه خودروی شورای انتقالی را منهدم کرده و ۳۱ نیروی شورای انتقالی را به اسارت گرفتند.

ویدئویی از «محمد العوبان» فرمانده نیروهای ویژه امنیتی دولت هادی نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که او را در کنار یکی از موشک‌های حرارتی به دست آمده از اردوگاه «الحزام الأمنی» در جعار، نشان می‌دهد.

مناطق اطراف شهر زنجبار مرکز اداری استان أبین در شرق شهر عدن پس از درگیری‌های شدید بین نیروهای هادی و شورای انتقالی، از دو هفته پیش شاهد آرامش نسبی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم تحولات منطقه تحولات یمن استان ابین یمن دولت مستعفی یمن شورای انتقالی جنوب یمن عبدربه منصور هادی شهر عدن دولت هادی امارات شورای انتقالی نیروهای دولت نیروهای هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان