Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:32:15 GMT

راه‌اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۳۳۸۴

راه‌اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی

خبرگزاری میزان- معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام راه اندازی سامانه جامع آمار هوانوردی، گفت: تلاش خواهد شد این سامانه تا پایان تابستان عملیاتی شود. تاریخ انتشار: 22:44 - 19 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۴۴۱

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان اظهار کرد: براساس استاندارد‌های یاتا اطلاعات پرواز باید به صورت آنلاین در اختیار سازمان هوانوردی کشوری قرار گیرد، برهمین اساس سامانه جامع آمار هوانوردی طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با راه اندازی این سامانه اطلاعات مسافران در حین عملیات پذیرش در فرودگاه‌ها به صورت برخط در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری قرار خواهد گرفت.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ضرورت آمار در برنامه ریزی‌های بازرگانی و اطلاعات امنیت هوانوردی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در حال اجرای سامانه تطبیق مسافران است و در این راستا جلساتی با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ برگزار و از آنان خواسته است تا پایان تیرماه نسبت به ارسال اطلاعات و اصلاحات نرم افزاری در سامانه‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش خواهد شد این سامانه تا پایان تابستان عملیاتی شود، گفت: در این پروژه دغدغه‌های زیادی داشتیم و بعضا شاهد بودیم که صف‌های طولانی به هنگام پذیرش مسافر در فرودگاه‌ها ایجاد می‌شود و با راه اندازی این سامانه از این پس شرکت‌های هواپیمایی، هندلینگ و مسافران به هنگام پذیرش و در یافت کارت پرواز با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

دهقان همچنین به بروز مشکلاتی که شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور با آن مواجه شدند افزود: در خصوص تسهیلات به بنگاه‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند تمهیدات لازم انجام و جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند که لازم است در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: همکاران سازمان هواپیمایی کشوری به صورت روزانه در فرودگاه‌ها حضور یافته از زمان ورود مسافر تا سوار شدن هواپیما بازدید به عمل آورده و اجرای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تدوین و ابلاغ شده در مقابله با ویروس کرونا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: ماجرای ۴۰۰ میلیارد بدهی ایرلاین‌ها به مسافران چیست؟

وی با بیان اینکه در صنعت هوانوردی با توجه به پروتکل‌های ایکائو و تجربه‌های گذشته دستورالعمل‌های لازم تهیه شده افزود: تمامی پرسنل شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های هندلینگ موظفند از لوازم حفاظت شخصی استفاده کرده و این امر مورد توجه جدی قرار گیرد و با توجه به اینکه از امروز بازرسی‌ها با جدیت بیشتری صورت خواهد گرفت چنانچه تخلفی مشاهده شود برابر با مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی اطلاعات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد

تین نیوز

 سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورت حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورت حساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورت حساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت های معتمد) یا سایر سامانه های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب های های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورت حساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • لغو پرواز‌های شرکت هواپیمایی ایران ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • مقاومت بازار طلا برای شفافیت