Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن لباس‌ها در عدم ابتلا به بیماری کرونا مهم است که باید از سوی همه رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ویروس جدید کرونا که باعث کووید -۱۹ می‌شود با ویروس آنفلوانزا بسیار متفاوت است و کارشناسان هنوز در حال یادگیری اقدامات پیشگیرانه مؤثر هستند، اما دانشمندان دریافتند گویروس کرونا همانند بلچه‌ای می‌توانند بر اثر عطسه، سرفه و ترشح قطرات تنفسی بیماران کرونایی، آلوده ‌شوند؛ بنابراین ضدعفونی لباس‌ها یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تحقیقات مرکز کنترل یشگیری بیماری‌های آمریکا، ویروس‌ آنفلوانزا در اثر حرارت بالاتر از ۷۵ درجه سانتیگراد کشته می‌شود. بخار، که در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شود، می‌تواند ویروس آنفلوانزا را از بین ببرد؛ مدتهاست که تمیز کردن منسوجات با مواد شوینده و آب بهترین گزینه است. 

بخار از دو طریق ضد عفونی و تمیز کردن کار می‌کند. ضد عفونی کردن باعث از بین رفتن باکتری و ویروس‌ می‌شود، در حالی که تمیز کردن باعث از بین بردن کثیفی است. اولین مورد از طریق گرماست که ضد عفونی کننده است و دوم از طریق رطوبتنگار ، که عملکرد تمیز کردن را انجام می‌دهد. به همین منظور می‌توان از وسایل کاربردی از جمله اتو و یا بخار شوی استفاده کرد تا از شست شوی چندباره لباس جلوگیری کنیم و بتوانیم از لباس بصورت مدت طولانی‌تر استفاده کنیم.

براین اساس ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی‌که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ یا ولرم در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد بشویید و ترجیحاً در مقابل نور آفتاب خشک کنید.

بافت بسیاری از لباس‌ها با دمای بالا و آب داغ از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم این نوع لباس‌ها را با آب ولرم بشویید و حتما از مواد شوینده نیز استفاده کنید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس‌تان آسیب می‌رساند، از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند حتماً در دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد، لباس‌ها و ملحفه‌های آلوده فرد بیمار شست‌وشو شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا و لباس تمیز کردن لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند

محمدرضا پور معین، عضو انجمن خادمان قرآن در حاشیه بازید از نمایشگاه «دستاوردهای وقف» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: موجب خرسندی است که نگاه متفاوتی در حوزه وقف در جریان است و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در حوزه توجه به دانش بنیان‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه با اینکه شاید انتظار نمی‌رفت یک سازمان فقاهتی و فرهنگی و دینی اینقدر خوب در این امور شرکت کند، حقیقتاً خوب ورود کرده و جای تشکر دارد.

وی اظهار کرد: شاید قبلاً یک آبراه، یک پل یا درمانگاه را به حوزه وقف وارد می‌کردیم اما اکنون شایسته است که واقفان هم در حوزه دین و هم حوزه خدمات به مؤمنان در زمینه رفع نیازهای جدید اقدامات خیرخواهانه خود را انجام دهند.

پورمعین عنوان کرد: در زمینه ایجاد فضای بهداشتی و درمانی که در حوزه دهان و دندان با عنوان ایمپلنت می‌شناسیم، امروز در این نمایشگاه دیدم که کار شگرفی توسط وقف در این حوزه انجام شده که هم با علوم روز و هم با هزینه کمتر به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: ساختن مسجد حتماً لازم است اما سلامت نمازگزار نیز واجب است. داشتن مردمانی سالم و با حال و روز خوب با آشنایی علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرد. همچنین امروز مشاهده می‌شود که در حوزه وسایل نقلیه ابتکاراتی انجام شده که جای این اقدامات خالی بود و امید است بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

عضو انجمن خادمان قرآن تصریح کرد: در حوزه فرزند آوری و امور اجتماعی و بانکی و زیر ساختهای ارتباطی هنوز جای کار وجود دارد. ما به عنوان تنها کشور شیعه جهان باید مثل یاقوت و الماس بدرخشیم چون هم ابتکارات خوب و هم جوانان هوشمند داریم و هم زمینه فعالیت در این کشور پهناور وجود دارد. باید از همه پتانسیل خود در راه پیشرفت ایران اسلامی استفاده کنیم.

کد خبر 6092198 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند