Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@22:54:56 GMT

شرایط جدید فعالیت مهدهای کودک در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۳۹۰۴

شرایط جدید فعالیت مهدهای کودک در ایام کرونا

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تهیه پیش نویس پروتکل حضور کودکان در مهدهای کودک با ظرفیت حداکثر ۵۰ درصدی و اولویت والدین شاغل از ۲۴ خرداد خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه براساس گفته رئیس جمهور فعالیت مهدهای کودک با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت از روز شنبه (۲۴ خرداد) آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت:‌ سازمان بهزیستی پیش‌نویس پروتکل مذکور را تهیه کرده است و عمدتا شامل رعایت موازین بهداشتی است.

وی افزود: برای مثال کودکان و مربیان باید به محض ورود تب‌سنجی شوند، پدرها ومادرها نباید وارد فضای کودکان شوند و حتی ورود و خروج کودکان با زمانبندی به گونه ای باشد که منجر به ازدحام نشود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه منتظریم تا بازخورد ستاد مقابله را در مورد این پروتکل دریافت کنیم، اظهار کرد: بر این اساس مهدهای کودک حداکثر یک سوم تا ۵۰ درصد می‌توانند بچه‌ها را پذیرش کنند و اولویت با کودکانی است که والدین شاغل دارند.

مسعودی فرید ادامه داد: این موارد کلیات پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا است، امیدواریم‌ تا چهارشنبه این موارد قطعی شده و آن را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

وی درخصوص هزینه حضور کودکان در مهدها نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان پذیرش کودکان حتی در مناطق سفید کمتر شده و در مناطق قرمز به یک‌ سوم ‌رسیده، دفتر کودکان و نوجوانان در حال بررسی است تا هم‌ مهدها و هم مردم دچار مشکل نشوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا مهدکودک ها مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا