Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از راه‌اندازی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی قیداری از راه‌اندازی نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مبتنی بر تداوم درمان در روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: در این الگو به طور همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم‌زدایی و پرهیزمدار با بهره‌گیری از اکثر رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد به رفع چالش‌های خانوادگی و اجتماعی بیمار، مداومت بر مراقبت بیمار، مداخلات روانی- اجتماعی و توانمند سازی شغلی پرداخته و تمامی این خدمات در قالب یک طرح درمان به صورت تک دوزی برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد حین درمان و پس از ترخیص ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر کل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد : بیماران پس از پذیرش وارد مرحله سم زدایی شده و به مدت دو هفته این مرحله را طی می‌کنند و بعد از سم زدایی به مدت سه و نیم ماه به صورت اقامتی تحت درمان‌های روانی اجتماعی و معنوی به صورت نظام مند قرار می‌گیرند و در مرکز مراحل مختلفی را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از دوره اقامت فرد بهبود یافته بر اساس مدل درمان سرپایی و خودیاری طی مدت هشت ماه با شرکت در 52 جلسه سه ساعته به صورت سرپایی با برنامه از قبل تعیین شده تحت نظر مدیر مورد در جلسات درمانی و آموزشی شرکت می‌کند.

محمدی ادامه داد: در پایان اقامت مراحل جامعه پذیری صورت می‌پذیرد و در صورت داشتن شغل با کمک مددکار به شغل سابق خود باز می‌گردند و در غیر این صورت با مهارت آموزی به اشتغال ایشان کمک می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تامین اعتبار بیمه سهم کارفرمایی بهبود یافتگان شاغل در مراکز جامع درمان اعتیاد انجام می‌شود، افزود: تسهیلات کارفرمایی به صاحبان مراکز جامع درمان اعتیاد نیز به شرط راه‌اندازی کارگاه اشتغال در داخل یا خارج مرکز اعطا شده و همچنین با راه‌اندازی سامانه‌های مربوطه توسط واحد فناوری اطلاعات بهزیستی استان ثبت و ارزیابی افراد پذیرش شده در مرکز نیز انجام و اطلاعات مورد نیاز بهبود یافتگان متقاضی خدمات بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی نیز ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس بهزیستی استان زنجان درمان و بازتوانی راه اندازی جامع درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری



به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار بروجن در نشست با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین فرمانداری شهرستان بروجن و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت و زمینه راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در دستور کار قرار گرفته است.
کرمی افزود: ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان از اهداف راه‌اندازی مرکز شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا