Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@06:43:09 GMT

نوشته بودند جهت اطلاع و بررسی نه انتخاب

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۲۱۰

نوشته بودند جهت اطلاع و بررسی نه انتخاب

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با ارائه توضیحاتی از قرارداد منعقد شده میان این فدراسیون و مارک ویلموتس حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج درباره قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران اظهار کرد: به نظرم قرارداد خوبی بود. در مدت اخیر صحبت‌هایی مطرح شد اما ما به دلایلی سکوت کردیم چون در دعوا بودیم و وکلای او استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره قرارداد ویلموتس خیلی صحبت شده است. دلیل ما برای سکوت این نبود که جوابی نداشتیم بلکه می‌خواستیم طوری صحبت کنیم که وکلا نکاتی نگیرند. این روزها لیگ هم تعطیل شده بود همه دربار ویلموتس صحبت می‌کردند و کار دیگری نداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ویلموتس انتخاب شد، گفت: بعد از کی‌روش بیش از ٩٠ درصد جامعه مربی خارجی می‌خواستند. می‌گفتند کسی در حد کی‌روش بیاورید. برخی هم می‌گفتند کی‌روش نباید می‌رفت. برخی می‌گفتند مربی جوان و جویای نام بیایید و کسی باشد که لیگ را بیشتر ببیند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مرکز فرهنگی ایران و هلند ویلموتس را پیشنهاد داد، گفت: این عرف است که از جاهای مختلف مربی پیشنهاد بدهند. این پیشنهاد بود و با انتخاب متفاوت است. امروز هم آقای کفاشیان می‌گفت که ۶ سفارت مربی پیشنهاد داده بودند. به ما لوران بلان، دالیچ، برانکو، لوپتگی و ویلموتس پیشنهاد شده بود که از این بین به سمت ٣ نفر رفتیم.

او افزود: اولین انتخاب ما لوپتگی بود. به خاطر همین موضوع با آقای قشقاوی، سفیر ایران صحبت کردیم و او به ما کمک کرد. مذاکره خوبی انجام دادیم و درخواست لوپتگی ٣ میلیون و ۶٠٠هزار یورو بود. او از ما ٢٠ روز فرصت خواست و بعد گفت پدرم مریض است و نمی‌توانم بیاییم.

تاج ادامه داد: در ادامه با هروه رنار صحبت کردیم. او آماده بود با مبلغ ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار یورو بیاید اما گفت چون در مراکش قرارداد دارد بعد از جام ملت‌های آفریقا می‌آیم. در این زمینه در هیات‌رییسه صحبت کردیم و مورد پسند نبود. چون خیلی مطمئن نبودیم که می‌آید. بعد از او هم به سراغ ویلموتس رفتیم.

وی به موضوع پیشنهاد ویلموتس از سوی مرکز فرهنگی ایران و هلند اشاره کرد و گفت: این هم یکی از معرفی‌ها بود. آنها به وزیر نامه داده بودند و آقای وزیر پاراف کرده بود «جهت اطلاع و بررسی». آنها هم مثل همه پیشنهاد داده بودند و نگفتند قرارداد ببندید. پیشنهاد می‌دهند و کمیته فنی انتخاب می‌کند. هر کسی می‌تواند این پیشنهاد را بدهد. در این زمینه بیش از ۶ پیشنهاد دیگر هم به وزارت ورزش رسیده بود و روی همه «جهت اطلاع و بررسی» پاراف شده بود. البته ویلموتس جزو گزینه‌های ما بود. ما برای انتخاب سرمربی تیم ملی با برانکو هم مذاکره کردیم. برای این موضوع خودم صحبت کردم و دکتر صادق، سفیر ایران در کرواسی جلسه‌ای ترتیب دادند و صحبت کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش توصیه به جذب ویلموتس داشت، گفت: من پاراف وزارت را توصیه نمی‌دانم بلکه ارجاع می‌دانم. من با ویلموتس صحبت کردم کمااینکه با گزینه‌های دیگر هم صحبت کرده بودم. ما ٨ گزینه داشتیم که از بین آنها با لوپتگی، برانکو، رنار ‌و ویلموتس حضوری صحبت کردیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چه کسی همراهش برای مذاکره با ویلموتس رفته بود، گفت: برای مذاکره با ویلموتس تنها رفته بودم. البته فردی همراه من بود که نقش مترجم را داشت. او بهروز زنجانی بود که با این که تجارت شکر می‌کند اما مربیان را می‌شناسد.

وی درباره نحوه تنظیم قرارداد ویلموتس گفت: ایراداتی در قرارداد کی‌روش وجود داشت. به این نتیجه رسیده بودیم برای مربی جدید قرارداد خوبی ببندیم. همه فدراسیون فوتبال را بسیج کردم نظرات خود را درباره قرارداد کی‌روش بدهند. این محصول کار کارمندان ما در بین‌الملل و حقوق بین‌الملل بود. دکتر بیگلری، رئیس کمیته استیناف AFC است. او و خانم اسدی ٢٠ روز قرارداد کی‌روش را بررسی کردند و یک پیشنهاد دادند که قرارداد جدید را چطور ببندیم.

وی درباره رقم قرارداد ویلموتس هم گفت: او در بلژیک ٨٩٠ هزار یورو می‌گرفت. زمانی که سرمربی ساحل‌ عاج شد، ١ میلیون و ٨٠٠ هزار یورو قراردادش بود. زمانی که با ما مذاکره می‌کرد گفت که ٢ میلیون و ۵٠٠ هزار یورو برای یک سال می‌خواهم. در نهایت هم با ٢میلیون و ٢٠٠ هزار یورو توافق کردیم. با مربی‌ای که ٢ سال قبل از ما یک میلیون و ٨٠٠هزار یورو دریافتی داشت،  حدود ٢۵ درصد به قراردادش اضافه کردیم. او مربی نوزدهم جهان است. سرمربی چین هم نوزدهم است اما سرمربی چین ۴میلیون و ٢٠٠هزار دلار قرارداد بسته است. ما رقم ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار یورویی ویلموتس را پذیرفتیم که اگر اشتباه بود از ما بود. اما این رقم می‌ارزید چون او در رنکینگی بالاتر از سایر گزینه‌های ما داشت. او معمار فوتبال بلژیک است. تیم ملی بلژیک اول جهان است و آن زمان هم که ویلموتس را استخدام کردیم سوم بود. اگر ویلموتس در بازی عراق مساوی می‌گرفت الان همه می‌گفتند او خوب بود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها از ما انتقاد می‌کردند  که چرا کی‌روش را آوردید. گروهی می‌گفتند ایراد دارد و کی‌روش و محترم نیست. قرارداد او هم یک‌میلیون و ۴٠٠هزار یورو بود. درباره کی‌روش می‌گفتند که یک هیچ می‌بریم و خوب نیست. کی‌روش برای ما ٢١ میلیون دلار درآمد داشت و جمع هزینه‌های قرادادش با کل مسابقات ١٠ میلیون و ۶٠٠ هزار دلار بود. کی‌روش سه روز بعد از پایان قراردادش با ما رفت و قرارداد ٣ میلیون دلاری با کلمبیا امضا کرد. هیچکس به کلمبیا نگفت مربی‌ای که یک میلیون و ۴٠٠ هزار دلار می‌گرفت، الان چطور ٣ میلیون دلار قرارداد بسته و پس «ب- ز یا م -ن» پول خوردند.

تاج به مبلغ قرارداد ویلموتس اشاره کرد و گفت: او قرارداد ٢ میلیون و ٢٠٠هزار یورویی با ما داشت که سالانه بود. کی‌روش هم قراردادی ١ میلیون و ۴٠٠ هزار یورویی داشت که ٢٠ درصد از پاداش جام‌ جهانی را هم دریافت می‌کرد. پاداش بازی‌ها هم در قرارداد کی‌روش بود. او می‌گفت بازیکنان حقوقی نمی‌گیرند و بهتر است برای پیروزی‌ها پاداش بدهید. شما فکر می‌کنید چه تعداد بازی رسمی داشتیم؟ برای ویلموتس فقط از بازی‌های رسمی پاداش می‌دادیم اما برای کی‌روش در بازی‌های دوستانه هم پرداخت می‌شد. مربی اگر تیم ملی را به جام‌ جهانی ببرد، از نظر مالی درآمد خوبی به فوتبال ایران می‌رساند.

وی درباره نحوه فسخ قرارداد ویلموتس هم گفت: او پیش از دیدار برابر عراق در چند نامه که از سوی وکیلش ارسال می‌‌شد، خواستار پرداخت مطالباتش شده بود. در نهایت در تاریخ ١٨ اکتبر  ٢٠١٩ نامه آخر را ارسال کرد و گفت که ٢۵ اکتبر فسخ می‌کند. او برای ۵ ماه یک میلیون و ٢۵٠ هزار یورو مطالبه کرده بود. ما هم در تلاش بودیم پول او را بدهیم اما ۶ تحریم جدید آمریکا اجازه نداد فیفا مطالبات ما را پرداخت کند. به بانک مرکزی گفتیم در حال حاضر فیفا به ما پول نمی‌دهد و چون از طرف آمریکا تحریم شدیم نمی‌توانیم به مطالبات خودمان دسترسی داشته باشیم. در قرارداد موضوع تحریم را لحاظ کردیم اما ترامپ را ندیده بودم و نمی‌دانستم ۶ تحریم جدید به ما تحمیل می‌کند. در  زمان کی‌روش هم تحریم بودیم اما از فیفا پول می‌گرفتیم اما بعد از تحریم‌های جدید، فیفا گفت دیگر نمی‌توانیم پول بدهیم. در نهایت او ٢۵ اکتبر قراردادش را فسخ کرد؛ در حالی که ما فسخ نکرده بودیم. ۵ روز بعد از فسخ هم ٢ میلیون یورو را به او پرداخت کردیم و گفتیم باید به کار برگردد.

وی تصریح کرد: بعد از نامه آخر با وزیر ورزش تماس گرفتم و گفتم اگر پولش را ندهیم باید همه پول قرارداد را پرداخت کنیم. در این زمینه بانک مرکزی کمک کرد که حقوق ویلموتس را بدهیم. می‌خواستیم قرض کنیم تا پس از وصول مطالباتمان در فیفا، پس بدهیم.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا هزینه انتقال پول ویلموتس از امارات به ترکیه ١۵٠ هزار یورو شده است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. بر اساس نامه خزانه‌دار فدراسیون فوتبال، ٢٠ هزار یورو هزینه ترانسفر شده است و با توجه به قیمت تغییرات قیمت درهم به نسبت به لیر، هزینه انتقال پول صفر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره میزان مطالبات فدراسیون فوتبال از فیفا هم گفت: ۴ میلیون و ٧٠٠ هزار دلار طلب داریم و در حال انجام کارهای اداری ٢ میلیون دلار هم هستیم. ٢ میلیون و ٢۵٠ هزار دلار هم باشگاه‌های ما طلبکار هستند.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسيون فوتبال مهدي تاج پاسخ به این سوال فدراسیون فوتبال قرارداد ویلموتس قرارداد کی روش میلیون دلار یک میلیون صحبت کردیم ٢ میلیون هزار یورو هزار دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ فیروز کشیر درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبر 848977 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - شهری پلیس راهور - شهر خبر مهم طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • ردپای انگلیسی‌ها در حدیث امام صادق (ع)/ ساخته‌های ذهنی یک منبری
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • طرح ترافیک تهران عجالتا تغییری نخواهد داشت
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند