Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:17:42 GMT

اردوغان: وضعیت در ادلب سوریه تثبیت شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۴۴۳

اردوغان: وضعیت در ادلب سوریه تثبیت شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اشاره به بروز حوادث جداگانه در منطقه بزرگراه «ام -۴» اظهار داشت: «گاهی اوقات حوادثی در ادلب و در بزرگراه ام -۴ اتفاق می افتد اما در مجموع، وضعیت به خوبی پیش می رود و ۲۰۰ هزار پناهجو به خانه بازگشته اند».

اردوغان در ادامه تأکید کرد که وضعیت در ادلب سوریه در حال تثبیت شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که از اواخر ماه فوریه و پس از حمله وسیع شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی «تحریر الشام» به مواضع نیروهای دولت سوریه وضعیت در استان ادلب رو به وخامت گذاشت. ارتش سوریه نیز در واکنش به این یورش گسترده به روی نیروهای تروریستی آتش گشود.

در همین اثنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش ترکیه نیز- که قرار نبود در آن محل حضور داشته باشد- زیر آتش توپخانه ای نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است.

اما پس از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اردوغان، همتای ترکیه ای خود در روز پنجم مارس، بهبود وضعیت در ادلب سوریه امکانپذیر شد و دو طرف سندی مشترک را پذیرفتند که در آن ضمن تأکید بر تعهد خود به الگوی آستانه، آتش بس اعلام کردند.

افزون بر آن، مسکو و آنکارا توافق کردند که در بزرگراه ام -۴ بطور مشترک گشت زنی کنند.

دو طرف همچنین توافق کردند که در شمال و جنوب بزرگراه ام -۴ در سوریه که استانهای لاذقیقه و حلب را به یکدیگر متصل می کند.، یک کریدور امنیتی به طول شش کیلومتر ایجاد کنند.

کد خبر 4944879

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ترکیه ولادیمیر پوتین رجب طیب اردوغان آتش بس سوریه ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عراق ایران نژادپرستی جورج فلوید فلسطین روسیه افغانستان عربستان سعودی سوریه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

به گزارش ایسنا، اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است