Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ماده شیمیایی PFAS ساخته دست انسان است و در طیف وسیعی از محصولات نچسب و ضدآب و فوم های آتش نشانی مورداستفاده واقع می شود. مواد شیمیایی PFAS می تواند آب اشامیدنی را آلوده کند.

«نینگ دینگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می گوید: « PFASها هر جایی هستند. زمانیکه وارد بدن می شوند به مرور تجزیه نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل ماندگاری شان در بدن انسان و تاثیرات مخرب شان بر عملکرد تخمدان ها، آگاهی از این موضوع حائز اهمیت است و باید قرارگیری در معرض این مواد شیمیایی کاهش یابد.»

محققان در این مطالعه، ۱۱۲۰ زن میانسال را که تحت یک مطالعه ۱۷ ساله بودند مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند زنانی که میزان PFAS در نمونه خون شان بالا بود در مقایسه با زنان با میزان پایین این ماده در خون شان، دو سال زودتر وارد دوره یائسگی شدند.

به گفته محققان، یائسگی زودتر از موعد تاثیر چشمگیری بر سلامت استخوان ها و قلب و عروق، کیفیت زندگی و سلامت کلی زنان دارد و پیشگیری از این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 4944835

منبع: مهر

کلیدواژه: یائسگی مواد شیمیایی زنان ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کووید 19 کیانوش جهانپور سازمان غذا و دارو دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعید نمکی علیرضا زالی هفته بدون دخانیات لبنیات بارداری درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • افزودنی های بتن
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!