Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@18:03:22 GMT

به شدت از قاچاق فیلم «بهت» واهمه دارم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۵۳۵

به شدت از قاچاق فیلم «بهت» واهمه دارم

خبرگزاری میزان- کارگردان فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» گفت: متاسفانه نمی‌دانم کسانی که پلتفرم سینما آنلاین را ساخته‌اند به هیچ وجه امنیت آن را تامین نمی‌کنند، من به شدت از قاچاق فیلمم واهمه و ترس دارم. تاریخ انتشار: 07:00 - 20 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۶۲۰

عباس رافعی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون دلیل اکران آنلاین فیلم سینمایی «بهت» گفت: با توجه به تولیدات سال گذشته سینمایی به علاوه آثاری که امسال تولید می‌شوند و همین طور با در نظر گرفتن تعداد محدود سینما‌ها در سطح کشور ترسیدیم که فیلم سینمایی «بهت» مجال اکران خوب را نداشته باشد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به اکران آنلاین این فیلم فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من اکران آنلاین در سینمای کشور یک فرصت و موقعیت خوب است و ما هم با توجه به موفقیت آثار پیشین چرخه اکران آنلاین تصمیم گرفتیم که فیلم سینمایی بهت را نیز در این چرخه قرار دهیم، من احساس می‌کنم که این نوع از اکران تاکنون موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

کارگردان فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» درباره پدیده اکران آنلاین اضافه کرد: از نظر من اکران آنلاین ریسک نیست، بیشتر از این هم نمی‌توان در انتظار بازگشایی سینما‌ها ایستاد، این را فراموش نکنیم که هر کارگردانی دوست دارد فیلمش بر پرده سینما اکران شود، اما به هر حال شرایط فعلی شرایطی عادی نیست و به طبع باید در چنین وضعیتی تصمیمی متفاوت گرفت.

وی در همین رابطه اذعان کرد: بدون شک برای من به عنوان کارگردان لذت تماشای فیلم در سالن سینما است، وقتی من فیلمم را کنار تماشاگر ببینم با در نظر گرفتن بازخورد آن‌ها در سینما می‌توانم به نکات مثبت و منفی اثرم پی ببرم، در هر صورت اکران آنلاین چنین ظرفیتی را از ما می‌گیرد، اما طبیعتا می‌تواند گستره بیشتری از مخاطبان را پوشش دهد.

رافعی ادامه داد: شاید در بخشی از فیلم در هنگام اکران در سینما من موقعیتی کمدی خلق کرده باشم، اما مخاطب با آن نخندد، در صورتی که من فکر می‌کردم که بسیار خنده دار است، به همین ترتیب من مخاطب خود و نیاز‌های وی را می‌شناسم، پدیده اکران آنلاین تمامی این تحلیل‌ها را از من به عنوان کارگردان سلب می‌کند.

وی درباره احتمال موفقیت فیلم «بهت» در چرخه اکران آنلاین اضافه کرد: با توجه به داستان، چیدمان بازیگران و همین طور جذابیت‌های بصری اثر من احتمال می‌دهم که در صورت تبلیغات موثر این فیلم می‌تواند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در چرخه اکران آنلاین روبرو شود.

کارگردان فیلم سینمایی «بهت» درباره قاچاق فیلم‌های اکران آنلاین طی روز‌های گذشته اضافه کرد: متاسفانه نمی‌دانم چرا کسانی که پلتفرم سینما آنلاین را ساخته‌اند به هیچ وجه امنیت آن را تامین نمی‌کنند، من به شدت از قاچاق فیلمم واهمه و ترس دارم، این پلتفرم‌ها نقاط ضعف فراوانی در جلوگیری از قاچاق فیلم دارند، به نظر من این تضمین و امنیت بر عهده پلتفرم‌های اکران آنلاین است، اما متاسفانه آن‌ها به هیچ وجه به این مسئله اهمیت نمی‌دهند و قاچاق فیلم‌های ما برایشان اصلا مهم نیست.

وی در همین راستا تاکید کرد: قاچاق فیلم به راحتی طی روز‌های گذشته رخ داده و متاسفانه هیچکس مسئولیت این اشتباه را بر عهده نمی‌گیرد، چرا باید یک پلتفرم به نوعی طراحی شود که مخاطب بتواند به راحتی فیلم را دانلود کند، اگر این پلتفرم‌ها کاری را انجام می‌دهند باید شیوه درست آن را هم یاد بگیرند، باور کنید اگر در کشور‌های دیگر هم قاچاق فیلم به این راحتی بود کمپانی‌هایی همچون آمازون و نتفلیکس تا به حال چندین بار ورشکست شده بودند.

این کارگردان سینما درباره آینده این هنر بعد از شیوع کرونا اضافه کرد: در قبال سینمای پساکرونا دو نوع نگاه و تفکر وجود دارد، اول اینکه عادت سینما رفتن در بین تماشاگران شاید از بین برود و تماشاچی با توجه به تغییرات در سلیقه و ذائقه دیگر به سینما نرفته و ترجیحا فیلم آنلاین و یا اینترنتی ببیند، در این صورت و با وقوع چنین اتفاقی سینما به شدت دچار ریزش مخاطب خواهد شد.

وی ادامه داد: در نوع دیگری از نگاه به سینمای پساکرونا شاید با بازگشایی سینما‌ها شاید شاهد هجوم یکباره مردم به سالن‌های سینما باشیم، زیرا تماشاگران مدت‌ها از این تفریح دور بوده اند و از بازگشایی استقبال خواهند کرد، اتفاقی این چنین برای رستوران‌ها افتاد و دیدیم که بعد از بازگشایی تا چه حد شلوغ شدند. شاید این اتفاق برای سینما هم بیفتد و بازگشایی سالنهای سینما با ازدحام مردمی همراه شود. 

کارگردان فیلم ملاقات با اشاره به وضعیت ناامید کننده سینما طی ماه‌های گذشته تصریح کرد: واقعیت امر نگاه من کمی به بازگشایی سینما‌ها تلخ است، من فکر می‌کنم که عادت سینما رفتن مردم در ایام پساکرونا از بین برود، سینمای سال ۹۹ تاکنون از دست رفته است، ما باید به سینمای سال ۱۴۰۰ فکر کنیم و به نظرم وقت آن رسیده که کمی در سینما تغییر ایجاد کنیم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: حال که سالن‌ها نزدیک به پنج ماه تعطیل بوده‌اند باید تغییری عظیم در سینمای کشور رقم بزنیم، باید به سمت سینمایی جهانی برویم و آثاری تولید کنیم که صرفا در ایران اکران نشوند، ما باید روی پخش جهانی متمرکز شویم و با تولید آثاری با کیفیت و دور شدن از سینمای گیشه زده نامی تازه در سینمای جهان برای خودمان پیدا کنیم، این وقفه طولانی مدت فرصت بسیار خوبی است تا سینمای ایران شاهد تحولی عظیم باشد.

رافعی با اشاره به پتانسیل بالای سینمای کشور برای موفقیت در عرصه های جهانی خاطرنشان کرد: ما باید سینمای کشور را به جایی برسانیم که کارگردانان ما، بازیگران سینمای ما و همچنین آثارمان به راحتی در اذهان مخاطبان جهانی سینما به یادگار بمانند، سینمای کشور در مقطع کنونی تنها با موفقیت در بخش اکران بین الملل نجات خواهد یافت و اگر نه امید چندانی به رونق دوباره اکران داخلی وجود ندارد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا عباس رافعی اخبار سینما کارگردان فیلم قاچاق فیلم فیلم سینمایی اکران آنلاین سینمای کشور سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»