Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات به دست آمده ایلان ماسک در حال همکاری با یک مجموعه توسعه دهنده فرودگاه است و در نظر دارد پروژه‌ای متفاوت را در این قرارداد پیش ببرد.

طبق این اطلاعات ایلان ماسک قصد دارد برای توسعه شرکت The Boring Company یا همان TBC اقدامات جدیدی را پیش بگیرد که شامل یک اتومبیل پرسرعت مخصوص نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است شرکت TBC یک مجموعه برای ایجاد مسیر‌های حمل و نقل سریع است که در سال ۲۰۱۶ توسط ایلان ماسک بنیان‌گذاری شد. شرکت مذکور شامل تونل‌های بسیاری می‌شود که قرار است با اتومبیل‌های مخصوص افراد را از محلی به مکانی دیگر انتقال دهند.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات ایلان ماسک برای توسعه پروژه‌های شرکت The Boring Company

هفته گذشته مسئولان سازمان راه و شهرسازی سن برناردینو اظهار داشتند که شرکت TBC توانسته تونلی را از فرودگاه اونتاریو تا منطقه رنچو کوکامونگا بکشد. این شرکت در تلاش است تا مسافران خود را در اتومبیل‌های مخصوص با سرعت ۱۲۷ مایل بر ساعت به محل مورد نظر انتقال دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده طول تونل تأسیس شده ۲.۸ مایل است. اخیراً نیز اعلام شه که ایلان ماسک در نظر دارد تا برای ساخت اتومبیل‌های موجود در تونل از شرکت خود یعنی تسلا استفاده کند.

طبق این اطلاعات شرکت اتومبیل‌سازی مذکور در حال ساخت ون‌های ۱۲ نفره است و قرار شده پس از پایان پروژه روزانه ۱۲۰۰ نفر توسط خودرو‌های ساخته شده از خدمات مورد نظر استفاده کنند. این پروژه ۶۰ میلیون دلاری برای تولید ون‌ها تنها برای شرکت TBC در نظر گرفته شده و ایلان ماسک این اتومبیل‌های جا دار را با عنوان Electrek یاد کرده است.

گفتنی است که شرکت تسلا همواره صحبت‌هایی درباره تولید این خودرو‌ها را به زبان نیاورده است. همچنین شایان ذکر است مجموعه TBC موفق شده تا تونلی را با گنجایشی مشابه به نمونه قبلی در لاس‌وگاس بسازد. ایلان ماسک در نظر دارد تونل‌های خود را در شهرهای مختلف پیاده‌سازی کرده و سرعت تغییر محل افراد از مکانی به محل دیگر را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید

نحوه ایجاد شبکه اتصال به اینترنت در لپ‌تاپ

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایلان ماسک شرکت تسلا باشگاه خبرنگاران جوان ایلان ماسک شرکت TBC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی

به گزارش همشهری آنلاین، اسکنر ام‌آرای «ایسولت» (Iseult) که این تصاویر را گرفته است، میدان مغناطیسی با شدت ۱۱/۷ تسلا ایجاد می‌کند که آن را به قوی‌ترین دستگاه ام‌ارآی جهان بدل می‌کند. (دستگاه‌های معمول ام‌آرآی با شدت ۱/۵ تسلا کار می‌کنند). هدف از گرفتن این تصاور این است که جزئیات جدیدی درباره اتصالات و فعالیت مغز به دست آید.

جزئیات دقیقی که این تصاویر به دست می‌دهند، می‌توانند اطلاعات بسیاری برای مراقبت‌های تشخیصی و بهداشتی برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در اختیار بگذارند.

همچنین تصویربرداری با این دستگاه ام‌آرآی قوی می‌تواند به تشخیص برخی از مواد شیمیایی با سیگنال‌های ضعیف را که در میدان‌های مغناطیسی با شدت پایین‌تر به سختی ضبط می‌شوند، کمک کند، برای مثال لیتیوم که دارویی است که برای درمان اختلالات دوقطبی استفاده می‌شود.

همچنین امکان شناسایی مولکول‌هایی که به طور فعال در سوخت‌وساز مغز نقش دارند، مانند گلوکز و گلوتامات بیشتر فراهم می‌شود و این اطلاعات به طور مستقیم به توصیف بسیاری از بیماری های مغزی (گلیوما، تحلیل رفتن عصبی و .) کمک می‌کنند.

مقایسه وضوح تصاویر ‌ام‌آرآی یک مقطع مشابه افقی مغز که با شدت‌های متفاوت میدان مغناطیسی ۳ و ۷ و ۱۱/۷ تسلا گرفته شده‌اند.

کد خبر 847099 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ام آر آی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • واضح‌ترین تصویرها از مغز با قوی‌ترین دستگاه ام‌آرآی