Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، دولت ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» روز دوشنبه پیرامون روابط دوجانبه، مسائل منطقه ای از جمله وضعیت در لیبی و همچنین تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

در این گفتگوی تلفنی، اردوغان ابراز نگرانی کرد که عوامل پشت صحنه خشونت و چپاولگری ها در اعتراضات اخیر ضدنژادپرستی در آمریکا با «یگانهای مدافع خلق / پ ک ک» همکاری می کنند!

گفتنی است که پ ک ک یک گروه تروریستی است که در شمال سوریه دست به عملیات می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه دولت ترکیه آمده است که سران دو کشور توافق کردند به همکاری نزدیک برای پیشبرد صلح و ثبات در لیبی ادامه دهند.

شایان ذکر است که در پی خلع «معمر قذافی» از قدرت در لیبی در سال ۲۰۱۱، دولت جدید لیبی در سال ۲۰۱۵ و تحت یک توافق سیاسی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد.

از ماه آوریل ۲۰۱۹ دولت لیبی مورد حمله نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» قرار گرفت که در این درگیریهای خشونت بار، بیش از یک هزار تن جان خود را از دست دادند.

در این شرایط دوقطبی حاکم بر لیبی، ترکیه مدتهاست از دولت وفاق ملی لیبی، که اخیراً به دستاوردهای قابل توجهی در برابر نیروهای وابسته به ژنرال حفتر دست یافته است، حمایت می کند.

کد خبر 4944882

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه ایالات متحده آمریکا رجب طیب اردوغان دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عراق ایران نژادپرستی جورج فلوید فلسطین روسیه افغانستان عربستان سعودی سوریه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است