Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:28:53 GMT

محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۸۰۴

محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه است

ایسنا/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه بوده و این مهم روند عملیات اجرایی را کند کرده است.

رضا خالقی در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با ۵۳ کیلومتر ساخت راه و ۷ کیلومتر تونل، چند دهانه پل بزرگ دارد که پس از سیل طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساخت این محور بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‎طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این محور در چهار فاز طراحی شده که فاز اول آن توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا در حال انجام است؛ فاز چهارم این محور که از پلدختر آغاز می‌شود پیمانکار انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه است.

خالقی بیان کرد: این محور با کمبود اعتبار مواجه بوده و این عامل روند عملیات اجرایی را کند کرده است.

وی گفت: سال گذشته تنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سیل برای این محور تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: برای کمبود اعتبار پروژه، راه حلی که از سوی استاندارد لرستان پیشنهاد شده و وزیر راه و شهرسازی نیز آن را همراهی می‌کنند اخذ مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق است.

خالقی افزود: براساس این قانون، بانک‌‎ها و موسسات مالی می‌توانند برای یک سری پروژه‌ها مشارکت کنند به گونه‎ای که تسهیلات را ارائه و در اختیار پیمانکاران قرار دهند تا پروژه پس از ساخت به بانک برگردانده شود.

وی با بیان اینکه سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر در این راستا پیگیری و همکاری لازم را داشتند، عنوان کرد: سال گذشته سهمی برای دو بانک سپه و ملت مشخص شد و ۱۲۰ میلیارد تومان را تقبل کردند که در حال اخذ مجوزهای قانونی آن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز موضوع سهم بانک‌ها با وزیر مطرح و بنا شد بانک مرکزی مجوز ماده ۲۲ راجع به این موضوع را صادر کند.

خالقی گفت: پیگیری‎ها برای افزایش اعتبارات این طرح ادامه دارد و چنانچه  تخصیصی داده نشود با این اعتبارات قطره چگانی قطعا به این زودی به نتیجه نمی‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خرم آباد مدیرکل راه و شهرسازی لرستان کمبود اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد

بهروز مرادپور اظهار کرد: با ثبت میزان بارندگی روزهای اخیر، میانگین بارش استان در سال زراعی جاری به ۴۹۷.۳ میلی متر می رسد.

وی افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۷۴.۸، بروجرد ۲۷.۳، کوهدشت ۸۶.۵، الیگودرز ۳۶.۱، پلدختر ۷۴، دورود ۳۸، الشتر ۵۹.۷ و نورآباد ۴۹.۷ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: همچنین میزان بارندگی در ازنا ۳۷.۶، ایمان آباد ۵۸، سپیددشت ۶۷.۷، ریمله ۸۶.۱ و شول آباد ۷۲.۳ و سراب دوره ۷۳.۸ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه وارد کشور می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر