Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک انجمن حقوقی در عربستان اعلام کرد مسئولان سعودی بر خلاف آنچه ادعا می‌کردند مبلغ بازداشت‌شده را از تماس با خانواده‌اش محروم کردند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، حساب کاربری "معتقلی الرای"، که اخبار مربوط به بازداشت‌شدگان آزادی بیان در عربستان سعودی را رصد می‌کند، از طریق توییتر اعلام کرد، مسئولان در عربستان سعودی "سلمان العوده" مبلغ 63 ساله را از تماس با خانواده‌اش محروم کردند و این اقدام، بر خلاف ادعای مسئولان است که می‌گفتند العوده در زندان از حقوق کامل برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حساب کاربری نوشت: مطمئن شدیم که شیخ سلمان العوده در زندان "الحائر" در ریاض به‌سر می‌برد. او از زمان انتشار کلیپی از تماسش با خانواده در اواسط ماه مه گذشته، کاملا از تماس محروم شده است."

این حساب کاربری افزود: از مسئولان می‌خواهیم به بازداشت خودسرانه شیخ العوده پایان دهند و او را بدون هیچ قید و شرطی آزاد کنند."

در ماه مه گذشته "عبدالله العوده" پسر سلمان العوده مبلغ بازداشت شده عربستانی اعلام کرد که پدرش برای نخستین بار از زندان "ذهبان" با خانواده‌اش تماس برقرار کرده و گفته که حالش خوب است.

سلمان العوده در سپتامبر 2017 میلادی همراه با 10 نفر از شخصیت‌های برجسته دینی دیگر بازداشت شد.

برخی از سعودی‌ها پیشتر در توییتر اعلام کرده بودند که دلیل بازداشت العوده این است که وی پس از تماس تلفنی" تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در توییتی از خداوند خواست "تا قلب‌ها را به هم نزدیک کند".

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روزنامه "گاردین" انگلیس، هفته گذشته نوشت به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نفوذ گسترده ویروس کرونا در زندان الحائر، خانواده‌های زندانیان در این کشور نگران سلامت جانی آنها شده‌اند.

گاردین با اشاره به بازداشت شاهدخت "بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز" در زندان الحائر، نوشت که بسیاری از زندانیان اخیرا از تماس با خانواده‌هایشان محروم شده‌اند که چه‌بسا دلیل آن تلاش برای مخفی نگه‌داشتن اتفاقاتی است که در این زندان می‌افتد.

زندان بسیار امنیتی الحائر در مساحتی بالغ بر 49 کیلومتر مربع در جنوب ریاض بنا شده است و بیش از 5 هزار زندانی، از جمله افراد متهم به ارتباط با القاعده و یا داعش، در آنجا زندانی شده‌اند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی تماس با خانواده خانواده اش سلمان العوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر