Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «آنتونی گاردنر» سفیر سابق آمریکا در اروپا، دونالد ترامپ را به «بنیتو موسولینی» دیکتاتور سابق ایتالیا تشبیه کرد.

آنتونی گاردنر در مصاحبه‌ای با نشریه پولیتیکو اعلام کرد رفتار و گفتار ترامپ برای من یادآور موسولینی است. وی تاکید کرد در این سال‌ها از مشاهده شباهت‌هایی که رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر فاشیست ایتالیا دارد، بسیار ناراحت شده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردنر که در دولت باراک اوباما به عنوان سفیر آمریکا در اروپا خدمت می‌کرد، از رویکرد ترامپ در قبال اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در این کشور، که پس از قتل وحشیانه جورج فلوید به جریان افتاد، به شدت انتقاد کرد. دیپلمات سابق آمریکا گفت داشتن رئیس جمهوری که در حال تفرقه افکنی و ایجاد اختلافات نژادی به منظور تقویت جایگاه خود است، بسیار ناامیدکننده و موجب نگرانی است.

او همچنین مواضع انتقادی جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا و جان کلی، رئیس سابق ستاد کارکنان کاخ سفید علیه ترامپ را در بحبوحه اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور تحسین کرد. گاردنر همچنین در این مصاحبه اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از جو بایدن، نامزد دموکرات ها، حمایت خواهد کرد.

اعتراضات سراسری مردم آمریکا به نژادپرستی و خشونت پلیس، وارد چهاردهمین روز خود شد. این اعتراضات در پی انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا صورت می‌گیرد. این تصاویر نشان می‌دهد که فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

در تظاهرات مردم در نقاط مختلف آمریکا از جمله پایتخت، پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ جورج فلوید اعتراضات در آمریکا سابق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد

 ابوالفضل توسلی  از جنبش وجدان های بیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم و مسلمان فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل حمایت کرد و  گفت:صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده اگر در کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران رخ می‌داد، صدای حمایت از حقوق بشر ادعایی غربی‌ها گوش جهانیان را کر می‌کرد.

وی ادامه داد: بگیر و ببندهای گسترده پلیس آمریکا نشان داد که آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در این کشور تا زمانی پابرجاست که از خط قرمز دشمنی با صهیونیست‌ها عبور نکند. و امروز صدای رسای اعتراضات دانشجویان بیدار آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها در حال گسترش است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این موج ضدصهیونیستی چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند تا این قیام بی‌سابقه را خنثی کنند، اما این اتفاقات نتیجه عکس داده و سایر دانشگاه‌های جهان هم به کمپین اعتراضی آمریکایی‌ها پیوسته‌اند.

وی تاکید کرد: مقابله وحشیانه پلیس با حامیان ملت فلسطین نشان داد که حد و مرز آزادی بیان در آمریکا تا جایی است که خط قرمز حمایت از صهیونیست‌ها را محترم شمارد. تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

توسلی؛ مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین کرد و گفت: سرکوب اساتید و دانشجویان توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است را محکوم می‌کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • فیلم| رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد