Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اطلاعیه روز گذشته اداره کل هنرهای نمایشی مبنی‌بر حمایت نکردن از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به دلیل شیوع ویروس کرونا، درباره برپایی این دوره از جشنواره تئاتر مریوان به خبرنگار مهر گفت: بحثی که در این میان مطرح است مساله عدم حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از این ۲ جشنواره نیست، بلکه بحث بر سر این است که این جشنواره‌ها از سابقه بسیار خوبی به لحاظ اجرایی برخوردار هستند و جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در حوزه تئاتر خیابانی به یک برند ملی و بین‌المللی تبدیل شده است اما با توجه به شرایط فعلی که کشور در آن قرار دارد قاعده اصلی این است که همه ما نگران سلامت جامعه باشیم و پروتکل‌های بهداشتی و دستورهای ستاد کرونای استان و وزارت کشور را حتماً مدنظر قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در دوره گذشته دارای ۸ بخش بوده است و جدای از اینکه از سراسر کشور پذیرای ۵۰۰ نفر از هنرمندان استان‌های مختلف بوده گروه‌های خارجی هم در جشنواره شرکت می‌کردند اما امسال شرایط ما شرایط نرمال و مناسبی برای برگزاری تجمع‌های بزرگ که در شأن چنین جشنواره‌هایی باشد، نیست و همه ما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حفظ سلامت مردم کمک کنیم که در همین راستا ستاد کرونا در استان و ستاد کشوری موافق برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره کودک و نوجوان همدان نبودند و با توجه به اینکه همه ادارات ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا هستند و از طرف دیگر نیز سلامت هنرمندان و تماشاگران فهیمی که سال‌ها در کنار ما بودند برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است سعی کردیم که امسال جشنواره را به شکلی دیگر برگزار کنیم که در روزهای آتی و بعد از جلساتی که با مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی خواهیم داشت، درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رستمی درباره برگزاری جشنواره به شیوه‌ای متفاوت متذکر شد: در همین راستا امسال اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی برگزیده، اجرای عمومی هر گروه نمایشی در شهر خودش و حمایت از گروه‌هایی که برای جشنواره نمایش تولید کردند در اولویت خواهد بود. یکی از مسایلی که برای ما اهمیت دارد بحث کیفیت جشنواره است پس زمانی که گروه‌های داخلی و خارجی امکان حضور در این رویداد را نداشته باشند و اینکه مدام ترس این را داشته باشیم که کسی بیمار نشود و یا ناقل نباشد و خاطره بدی از حضور در مریوان پیدا نکند برگزار جشنواره به شیوه قبلی برایمان امکان‌پذیر نیست.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف ما تاثیر مثبت فرهنگی در جامعه است پس اگر قرار باشد جشنواره با ترس و هراس برگزار شود قاعدتاً از مسیر اصلی خود دور خواهد شد اما این به معنای حذف جشنواره نیست بلکه به دنبال آن هستیم که یک شکل و فرمی را بنا به ضرورت زمان و مکانی که در آن قرار داریم، طراحی کنیم. در هفته آینده جلسه‌ای با مدیرکل هنرهای نمایشی خواهیم داشت و در این جلسه شکل اجرای جشنواره و نحوه حمایت از گروه‌ها و چگونگی اجراها را برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: ضرورت حکم می‌کند از سلامت جامعه حمایت کنیم و ما نیز تلاش می‌کنیم مردم جامعه در آرامش و سلامت کامل باشند چون این کار یکی از وظایف اصلی ما به عنوان اداره کل ارشاد اسلامی استان است. سلامت هنرمندان شریف حوزه تئاتر خیابانی که می‌دانیم با چه مشقتی هرسال به جشنواره می‌آیند و همچنین تماشاگران فهیم و همراه جشنواره برای ما در اولویت قرار دارد و مجبور هستیم در راستای رعایت دستورالعمل‌های اجرایی شرایطی را فراهم کنیم که در طول جشنواره آسیبی به کسی نرسد.

رستمی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: ما به دنبال حذف هیچ فعالیت فرهنگی نیستیم اما باید به فکر ایده و طرح نویی باشیم که در عین همخوان بودن با کلیت جشنواره به سلامت هنرمندان و مخاطبان آسیبی وارد نکند.

کد خبر 4944644 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان جشنواره تئاتر خياباني مريوان تئاتر ایران برنامه تلویزیونی ویروس کرونا فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جورج فلوید بازیگر سینما شبکه دو سیما شبکه یک سیما آلبوم موسیقی شبکه پنج سیما سازمان صداوسیما فیلم مستند جشنواره تئاتر خیابانی مریوان کل هنرهای نمایشی اداره کل گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «نظامِ ابن عربی» به نویسندگی محسن رهنما با کارگردانی یاسمین عباسی و تهیه‌کنندگی رضا عباسی از دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

«نظامِ ابن عربی» در روز‌های آغازین اجرای خود میزبان پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی شد و این گروه نمایشی، اجرای خود را به این پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم کردند.

پروفسور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پس از تماشای این اثر نمایشی گفت: «این اثر را مونودرامی تک‌بازیگر دیدم که مسئله عشق ممنوع را به تصویر کشاند.»

عرفان رجایی به‌عنوان بازیگر و سارا واحدی در جایگاه پرفورمر، در این اثر نمایشی حضور دارند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «جوانی آبادانی و دانشجوی حکمت و فلسفه، سال‌هاست که از عشق پری، دختری اصفهانی سرگردان جاده‌هاست. او تحت تاثیر عشق عارف حکیم محیی‌الدین ابن عربی به دختر دانشمند ایرانی اصفهانی به نام نظام، تصمیم می‌گیرد در آخرین سفرش به اصفهان تمام نامه‌ها و عکس‌های عاشقانه‌اش با پری را در صحن مسجد جامع اصفهان بساط کند و روایت‌گر داستانی عاشقانه باشد، اما...»

ایلیا شیرازی (دستیار اول کارگردان)، نوید شایان مهر (دستیار دوم کارگردان)، امید محمدی (هماهنگی و برنامه‌ریزی)، ابوالفضل فتحی (منشی صحنه)، علی حیدری (طراح صحنه)، مرتضی نجفی (طراح نور)، شقایق مهاجری (طراح لباس)، سارا میرزازاده اصل (طراح گریم)، مرتضی آکوچکیان (طراح گرافیک)، رضا خزاعی (آهنگ‌ساز)، یاسمین عباسی (تنظیم‌کننده)، علی حیدری (کاخن و آواز)، رها خلیلی (انتخاب قطعات فلامنکو و سولیست و گیتار)، اسماعیل رضوی (مدیر تولید)، حمیدرضا شیرازی (سرمایه‌گذار)، فراز مقدم (نورپرداز، ویدئومپ و ساخت تیزر)، فاطمه عرب، یزدان موسی خانی (عکس)، رسول سلیمیان، حجت جعفری و یعقوب احمدزاده (اجرای دکور)، نیلوفر حیدری (دستیار طراح صحنه)، حمیدرضا کوچکی و نیلوفر حیدری (مشاوران طراح صحنه) و علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر ناگهان است، می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر