Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:54:13 GMT

استفاده از این کِرِم برای همه ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۶۳۸

استفاده از این کِرِم برای همه ضروری است

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص پوست، استفاده از کرم ضدآفتاب را برای همه افراد توصیه کرد وافزود: تحقیقات نشان می‌دهد افراد باید از سن پنج ماهگی در صورت قرارگیری در معرض نورخورشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند.

دکتر مهرداد ملک در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم استفاده از کرم ضدآفتاب در تمام طول سال، گفت: در فصول گرم سال به جهت تابش بیشتر نورخورشید و طولانی بودن مدت روز، به تبع استفاده از کرم‌های ضد آفتاب اهمیت دوچندان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استفاده از ضدآفتاب را برای همه افراد و همه سنین توصیه کرد وافزود: طبق تحقیقات صورت گرفته بهتر است از سن پنج ماهگی چنانچه فرد قرار است به مدت بیش از نیم ساعت در معرض آفتاب قرار گیرد، از کرم ضدآفتاب استفاده شود.

این متخصص پوست با بیان اینکه تمام نقاط پوست که در معرض آفتاب قرار دارد باید با کرم ضدآفتاب پوشانده شود، گفت: توصیه می‌شود افراد طاس محل طاسی سر خود را هم با این کرم‌ها بپوشانند.

ملک در خصوص انتخاب نوع کرم ضدآفتاب نیز گفت: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، بسته به سن، محل جغرافیایی، شغل افراد و میزان قرارگیری در معرض آفتاب متفاوت است و افراد باید با توجه به این شرایط کرم ضدآفتاب خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بطور کلی کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالای 30 برای همه افراد مناسب است و کرم‌هایی که SPF آنها بالاتر است و حدود 90 یا حتی بعضا 100 است تنها جنبه تبلیغاتی دارد، چرا که SPF بالاتر از 50 عملا قابل اندازه‌گیری نیست.

این متخصص پوست با بیان اینکه استفاده از کرم ضدآفتاب در زمان قرارگیری مقابل آفتاب و سایه چندان تفاوتی ندارد، گفت: بحث استفاده از کرم ضدآفتاب به دلیل پیشگیری از تابش اشعه ماوراء بنفش بر روی پوست است که این اشعه در زمان تابش آفتاب در محیط بیرون، هم در سایه وجود دارد و هم در محل بدون سایه، بنابراین افراد در محیط بیرون در طول روز حتما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند.

ملک استفاده از کرم ضدآفتاب را عامل موثری در کاهش روند پیری پوست دانست و افزود: این نوع کرم ها اثرات تجمعی مضر آفتاب بر روی پوست را کم کرده و موجب کاهش روند پیری پوست می شوند.

این متخصص پوست با هشدار نسبت به استفاده از کرم ضدآفتاب در قسمت ناحیه دور چشم، گفت: ضخامت لایه های پوست در قسمت های مختلف صورت متفاوت است و افراد نباید کرم های ضدآفتاب معمولی را در محل دور چشم استفاده کنند. برای این ناحیه از صورت کرم های ضدآفتاب مخصوص وجود دارد که باید بصورت جداگانه تهیه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه کرم ضدآفتاب پوست استفاده از کرم ضدآفتاب کرم های ضدآفتاب متخصص پوست برای همه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ۱۴۰۳، نوزدهم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و بیست و هشتم آوریل سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۳ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۱ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۱ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۱۰ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ