Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل ۷۱ تعاونی جدید در استان طی سال گذشته، فعالان این عرصه به ۷۹۱ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

او افزود: دو هزار و ۹۲۰ تعاونی در گرایش‌های صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، کشاورزی، مسکن، معدن، حمل و نقل، چند منظوره و تامین نیاز تولیدکننده و مصرف‌کننده در استان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضلی اضافه کرد: این تعداد تعاونی با سرمایه گذاری ۴۰۲ میلیارد ریال ایجاد شده است و توانسته در رونق اقتصادی استان سهمی را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: بهره برداری از ۱۱ طرح تعاونی در چهارمحال و بختیاری

او با بیان اینکه از مجموع تعاونی‌های فعال در استان، ۴۴۷ تعاونی مختص بانوان است ادامه داد: این تعداد تعاونی با چهار هزار و ۵۹۷ عضو و سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

فاضلی با بیان اینکه برای تعاونی‌ها سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور هدفگذاری شده است گفت: این مهم هنوز در کشور و استان محقق نشده است، اما در سال‌های اخیر اقدامات خوبی شکل گرفته که استان را در مقایسه با کشور در وضعیت بهتری قرار داده است.

او نبود فرهنگ تعاون را از مهمترین عوامل تحقق نیافتن برنامه‌ها و اهداف حوزه تعاون دانست و افزود: از سال‌های گذشته فرهنگ نادرستی نسبت به تعاونی‌ها شکل گرفته که می‌طلبد با اطلاع‌رسانی بیشتر و فرهنگسازی مناسب این فرهنگ را اصلاح کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی فرش دستباف رونق اقتصادی تشکیل تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- دور برگشت رقابت‌های بسکتبال لیگ امید کشور درشهرکرد
- برگزاری دوره مربیگری فوتسال در چهارمحال و بختیاری

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی