Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@11:23:24 GMT

رشد ۲۰۷۵ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۹۸۵

رشد ۲۰۷۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اراق بهادار معاملات امروز را با رشد ۲۰۷۵ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و ۱۲۰ هزار واحد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوذاق بهادار امروز (سه شنبه 20 خرداد) چهارمین روز معاملاتی خود در هفته جاری را با رشد 2075 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 120 هزار واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملیف فولاد، وامید، پارسان و شپنا به ترتیب با 1839، 1555، 1107، 1060 و 817 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌،  وتجارت - بانك تجارت و شبندر - پالايش نفت بندرعباس در صر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد وبملت - بانك ملت روند نزولی داشت.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس امروز (سه شنبه 20 خرداد) با رشد 20 واحدی در ارتفاع 12 هزار و 605 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، بجهرم - توسعه مولد نيروگاهي جهرم، دي - بانك دي، دماوند - توليد نيروي برق دماوند، سبزوا - سيمان لار سبزوار، غشهداب - كشت و صنعت شهداب ناب خراسان و فرابورس - فرابورس ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند که در میان آنها تنها 2 نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان و دي - بانك دي روند صعودی داشتند.

 

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (دوشنبه 19 خرداد) سومین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 3633 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع یک میلیون و 119 هزار واحد آغاز کرد و در ادامه روز این روند ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز گذشته با رشد 2794 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 118 واحدی قرار گرفت.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته بورس شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 741 واحد افزایش معادل 0.25 درصد به 297 هزار و 26 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 2777 واحد رشد معادل 0.78 درصد به 356 هزار و 695 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1836 واحد افزایش معادل 0.78 درصد به 235 هزار و 861 واحد، شاخص آزاد شناور با 4978 واحد افزایش معادل 0.33 درصد به یک هزار و 494 واحد، شاخص بازار اول با 4135 واحد افزایش معادل 0.50 درصد به 830 هزار و 337 واحد و شاخص بازار دوم با 3033 واحد ریزش معادل 4.11 درصد به 2 هزار و 214 واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی با 1630، وامید با 1069، پارسان با 1046، وغدیر با 1021 و شپنا با 912 واحد رشد بیشترین تاثیر و نمادهای فارس با 1469 و وبملت با 771 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خگستر – گسترش ‌سرمايه‌گذاري‌ ايران‌خودرو، وغدير - سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ)، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند و تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو روند نزولی داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات روز گذشته نمادهای فملی با 2014، وامید با 1072، پارسان با 1046، شپنا با 977 و وغدیر با 956 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فارس با 1492 و اخابر با 998 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، وتجارت - بانك تجارت و  وبصادر - بانك صادرات ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند و تنها 3 نماد فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران روند صعودی داشتند و در پایان داد و ستدهای روز گذشته بورس در یک میلیون و 747 هزار نوبت معاملاتی، 10 میلیارد و 713 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 136 هزار و 946 میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با اٌفت ۱۱۳۷۹.۵۸ واحدی به ۲,۲۴۸,۳۶۵.۶۵ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به ریزش ۲۵۵۵.۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۵۰۷ میلیارد سهم بود که طی ۸۸,۷۳۸ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۸,۶۸۲.۴۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷،۹۲۰،۹۰۹.۷۳۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6097844 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس