Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد از برگزاری حضوری و غیرحضوری کارگاه‌های آموزشی ازدواج این استان در سال جاری خبر داد.

«مسعود شریعتی» در این رابطه تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری کارگاه‌ها به صورت حضوری در مناطق سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد حداقل شرکت‌کنندگان ( ۲۰ تا ۳۰ نفر) توسط مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و سمن‌های فرهنگی و اجتماعی، ازدواج و خانواده و سایر بخش‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آنلاین و غیرحضوری نیز با تمهیدات لازم در فضای مجازی توسط مراکز تخصصی مشاوره، سمن‌ها و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده با در نظر گرفتن تمامی استانداردها و استفاده از وب کنفرانس به صورت اسکای‌روم انجام می‌پذیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: خانواده، یک نهاد مهم اجتماعی است و اهمیت بنیادین دارد که روی بخش‌های دیگر جامعه تأثیرگذار است و اگر جوانان بدون آموزش و مهارت و همچنین پختگی لازم به تشکیل خانواده اقدام کنند، خسارت عاطفی و مالی زیادی برای فرد، خانواده و همچنین جامعه وارد می‌شود.

شریعتی ادامه داد: مسایل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش ناسازگاری میان زوجین، مشکل در روابط با خانواده­‌ها، انتظارات غیرمعقول از یکدیگر و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی، ضرورت آموزش و فرهنگ­‌سازی را ایجاب می‌کند لذا تلاش داریم از طریق آموزش­‌های پیش از ازدواج در جوانان، زمینه آگاه­‌سازی و کمک به شکل­‌گیری ازدواج‌های موفق و خانواده پایدار را به ارمغان آوریم.

وی بیان کرد: همچنین شیوع پیش‌بینی‌نشده کرونا از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ و مشکلات ناشی از آن موجب شدت گرفتن بسیاری از مشکلات از جمله اختلافات میان زوجین، مشاجرات نوجوانان و والدین شده است، بر این اساس با توجه به نیاز کنونی جوانان خانواده‌ها و نامعلوم بودن پایان این وضعیت، کارگاه‌ها در سال ۹۹ به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار خواهد شد و سرفصل‌های آموزشی متناسب با شرایط کنونی تدوین شده است.

این مسئول اضافه کرد : نهادینه­‌سازی آموزش پیش از ازدواج به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در بروز آسیب­‌های اجتماعی به ویژه طلاق، افزایش دانش و بینش جوانان در آستانه ازدواج در امر انتخاب همسر مناسب ، کمک  به فرآیند تصمیم‌گیری جوانان در آستانه ازدواج و رشد کمی و کیفی آموزش­‌های چند رسانه­‌ای با موضوع ازدواج در فضای مجازی از اهداف برگزار این کارگاه‌های آموزشی است.

به گفته‌ی مدیر کل ورزش و جوانان استان، جوانان مجرد با اولویت گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال اعم ازدانش‌آموزان متوسطه دوم، ورزشکاران، جوانان عضو هلال احمر، اعضای سازمان­‌های مردم­ نهاد جوانان استان، طلاب حوزه علمیه، نخبگان جوان، بسیجیان، سربازان، کارگران، جوانان شاغل در صنوف مختلف مخاطبان این طرح هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، شریعتی با اشاره به این که در سال گذشته ۲۰۱ کارگاه آموزشی ازدواج با فراگیری و شرکت بیش از چهار هزار نفردر سطح استان برگزار شده است، تصریح کرد: طبق برنامه وزارت ورزش و جوانان در سال جدید باید ۱۸۰ کارگاه با فراگیری و شرکت ۵۴۰۰ نفر در سطح استان برگزار شود که با برنامه‌ریزی و تلاش بیش از این تعداد را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدير كل ورزش و جوانان يزد ازدواج آموزش غیرحضوری کل ورزش و جوانان استان کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام منوچهر رئیسی، معاون فرهنگی این اداره کل گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و ارتقای سطح کیفی مهارت‌های مورد نیاز جامعه هدف خود، برنامه‌هایی را طراحی و در دست اقدام دارد.

وی افزود: اینکه صرفاً در انتظار برنامه‌های ابلاغی از طرف مرکز باشیم، مورد قبول نیست و ما به عنوان کارکنان یک سازمان فرهنگی دغدغه انجام امور غیر ابلاغی و نوآورانه را داریم و ان شاءالله این رویه را امسال بیش از سال‌های گذشته در پیش خواهیم گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام خاطر نشان کرد: با جلساتی که در ستاد برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) گرفته شده است، ما امسال هم شاهد برپایی دسته‌های عزاداری در نقاط مختلف استان از دور افتاده‌ترین روستاها تا مراکز شهرستان‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت مقوله جمعیت و فرزند آوری، از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی تربیت کنشگر جمعیت خبر داد و افزود: خوشبختانه سال گذشته با استفاده از اساتید مجرب در حوزه جمعیت موفق شدیم تعداد ۲۰۰ نفر را در این زمینه آموزش داده، که از بین این افراد حدود ۴۰ نفر موفق شدند که دوره‌های برگزار شده را با موفقیت به پایان برسانند، سال ۱۴۰۳ دوره‌های تکمیلی را جهت بهره مندی افراد منتخب، برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6093732

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد