Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@08:02:49 GMT

قهرمان بوکس جهان در راه مبارزه با نژاد پرستی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۰۶۷

به گزارش ایلنا، آنتونی جاشوا قهرمان بوکس سنگین وزن جهان با شرکت در راهپیمایی اعتراض‌‌آمیز مردم شهر واتفورد انگلیس، سر و صدا به پا کرد. جاشوا که اهل واتفورد است و در سه تا از 4 سازمان جهانی بوکس، قهرمان بوکس سنگین وزن شناخته می‌شود، به جنبش «بلک لایوز متر» (زندگی سیاهان ارزش دارد) - جنبشی که پس از کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور به راه افتاد – پیوسته و در این راهپیمایی یک سخنرانی غرا و تأثیرگذار هم انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارنده کمربند قهرمانی اتحادیه جهانی بوکس، سازمان جهانی بوکس و فدراسیون جهانی بوکس، که با یک هودی مشکی که نام جنبش هم جلوی آن درج شده بود، به صدها تن از همشهریانش در راهپیمایی مسالمت‌آمیز عصر شنبه در واتفورد ملحق شد. او که این روزها در حال سپری کردن روند ریکاوری مصدومیت اخیرش در تمرینات است، پشت میکروفون هم رفت برای حضار سخنرانی کرد.

او در حالی که توسط نزدیکانش احاطه شده بود، خطاب به همشهریانش در واتفورد گفت: «ما از امروز به بعد دیگر نمی‌توانیم احساس افتخار کنیم، دیگر نمی‌توانیم ساکت بمانیم و نسبت به کشتار بی‌معنی و غیرقانونی انسان‌ها و رفتارهای نژادپرستانه نسبت به یکسری انسان‌ها آن هم صرفاً به خاطر رنگ پوست‌شان بی‌تفاوت بمانیم. باید در راهپیمایی‌های صلح‌آمیز مانند راهپیمایی امروز صدای‌‌مان را به گوش دنیا برسانیم. پس مرحبا به واتفورد، واکسن (ضدنژادپرستی) را تزریق کنید.

ما نباید با اهداف خودخواهانه تظاهرات و آن را به خشونت و اوباشگری تبدیل کنیم. باید در این تظاهرات غیرخشونت‌آمیز با هم متحد باشیم. به نژادپرست‌ها نشان دهید که چقدر این رفتار دردناک است، از خرج کردن پول‌هایتان در فروشگاه‌ها و تقویت اقتصادشان خودداری کنید و در عوض آن را صرف حمایت از تجارت‌هایی کنید که توسط افراد سیاه‌پوست اداره می‌شود.

این هم فقط محدود به جامعه ما نمی‌شود و برای تمام جوامعی است که می‌خواهند به خودشان تکانی دهند و در تجارت‌های خودشان سرمایه‌گذاری کنند. ما باید به جوان‌ها فرصت بدهیم. در عین حال من کاملاً موافقم که به فرهنگ نادرست جوانان سیاه هم پایان دهیم. می‌خواهم با شما درباره این فرهنگ واقع‌بینانه صحبت کنم.

من صد درصد با اوباشگری مخالفم اما چیزی که شما هم باید بفهمید این است که دوره این چیزها تمام شده است. واقعاً تمام شده، به من اعتماد کنید.»

جاشوا ادامه داد: «اگر نمی‌خواهید که به زندان بیفتید و سال‌های زیادی از زندگی‌‌تان را در آنجا صرف فکر کردن به اعمال‌تان کنید، دست از آشوبگری‌ها بردارید. دوره این چیزها به سر آمده است چون آنجا کلی دوربین هست که زیرنظرتان دارد کلی مأمور اطلاعاتی هست. زندگی گانگستری تمام شده است. من می‌دانم که با شرکت کردنم در این راهپیمانی تبلیغ کننده آشوب نیستم. من درخواستی مشروع دارم. من با اوباشگری مخالفم و این در DNA و خون من است.»

جاشوا سپس درباره قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا صحبت کرد و گفت: «می‌دانم که با استفاده از دانش خیابانی‌ام و انتقال آن به دنیای حقوقی، کلی احترام کسب کرده‌ام اما باز هم می‌گویم که فرهنگ اوباشگری به پایان رسیده است.  ما باید در این مسأله ورود کنیم و به فرهنگ باند جوان‌های سیاه پایان دهیم. زندگی هر کسی مهم است و من صد درصد با این موضوع موافقم و این شامل زندگی سیاه‌پوست‌ها هم می‌شود و به همین دلیل هم من الان اینجا هستم. جورج فلوید؛ همه ما نام او را شنیده‌ایم. او کسی بود که باعث سرعت گرفتن جنبش اعتراضات به اعمال خشونت نسبت به یک لیست بلندبالا از انسان‌‌ها شد.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قهرمان بوکس آنتونی جاشوا جهانی بوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد

مسابقات والیبال قهرمانی دانش آموزان جهان با حضور بیست و نه تیم دیشب در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید و در دیدار نهایی ایران به مصاف آلمان رفت و با شکست سه بر صفر حریف خود قهرمان جهان شد.

وحید عابدنیا، متین سقلی، مسعود ایمری و ماهان مقدم راد، اعضای گلستانی تیم ایران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور شد
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است