Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@02:16:18 GMT

از قهوه‌خانه تا روی لنج؛ ملوان را نجات دهید

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۱۲۳

به گزارش ایلنا، ملوان را اگر در دهه‌های پیشین بیش از هر چیز با یقه‌گیری‌های مداوم از بزرگترهای فوتبال ایران به یاد می‌آوردیم، در ده سال اخیر با کلمه نداری و فقر به ذهن‌مان می‌دود. تیم بزرگی که حالا ورشکسته شده، پرنده غمگینی که درمانده و بی‌پناه در قفسه‌های متروک فروشگاه بی‌خریدار لیگ یک کز کرده و لابد شب‌ها خواب دوران دلربای عظمتش را می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک قوی افسرده و نیمه جان.

بعد از تغییر مالکیت تیم بندری، ملوان دیگر روی خوش ندید و سقوط دردناک به رده پایین لیگ فوتبال، تیم مظلوم شمالی را به میدانی فرستاد که آماده‌اش نبود، لیگ یک که شاید درست‌ترین تعبیر را فیروز کریمی از آن دارد: شهر بی‌کلانتر. دور از هیاهو و حساسیت‌ها، قوی سپید فوتبال ایران قفس‌نشین شد و هرکس رسید تکه‌ای از قدمت و بخشی از داراییش را تاراج کرد و اوضاع بدتر و بدتر شد. بدعهدی مدعیان اخلاق و رفاقت کار را هر روز بدتر کرد، سکوهای ورزشگاه تختی خالی ماند و هوراکش‌های تیم برنده برای قوی سرافکنده و بازنده آوازی نداشتند. تنها ماندن سرنوشت تیم‌های قدیمی و شهرستانی فوتبال ماست، چرا که لابد طوطی‌های خوشرنگ شمال غربی و مرکز، خوش نقش‌ترند از سپیدهای بندر.

حالا قصه به بدجایی رسیده و برادران تنی به جان ملوان افتاده‌اند. محمد احمدزاده آقای گل لیگ و مردی که نماد دوران شکوه تیمی است که با کاپیتانی سیروس قایقران به تهران آمد و با جام حذفی به شهرش برگشت، خودش را تنها راه نجات ملوان می‌داند. شاگردانش -پژمان نوری و مازیار زارع- هر کدام همین داعیه را دارند. قوی تنها، پریشان حال و مستاصل تنها ایستاده به نظاره نبرد کلامی میان مردانی که هوادار امید داشت کنار هم بودن‌شان امید و آبرو را به فوتبال شهر برگرداند. حالا احمدزاده رفته اما این قصه پایان خوشی نخواهد داشت، چرا که راویانش انگار مشتاقند بر جنازه قو پایکوبی کنند. فقط کاش به یاد بیاورند ساعتی را که هوادار نامشان را صدا می‌زد و برایشان جان می‌داد و از تمام رنج‌های نداری پناه می‌آورد به رقص باشکوه آنها در میانه میدان. به قول پیرمرد قهوه‌خانه‌چی روبه‌روی گمرک انزلی: «این مردم هیچ دلخوشی جز ملوان ندارن. هیچی.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ یک ملوان بندرانزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپیدپوشان ملوان میزبان نارنجی پوشان سایپا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان؛ از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران یادواره آزادسازی خرمشهر و از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه فردا تیم ملوان از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه فردا در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران انزلی به مصاف تیم سایپا تهران می‌رود.
داوری این دیدار بر عهده: مهرداد خسروی با کمک‌های هیوا بهمنی و هیمن نوربخش است.
ملوان فصل شگفت انگیزی را رقم زده و در لیگ برتر در جایگاه پنجم لیگ برتر است، ملوانان در جام حذفی همیشه یکی از مدعیان سنتی جام هستند و سابقه قهرمانی در این جام را هم دارند. 
سایپا تهران، اما مدت هاست از سطح اول فوتبال کشور دور شده و در لیگ یک روزگار می‌گذارند.
نارنجی پوشان تهرانی با مجتبی سرآسیایی سرمربی خود به انزلی می‌روند ولی شاید آنها به اندازه ملوان جام حذفی را جدی نگیرند و به دنبال لیگ باشند هرچند تقریبا شانسی برای صعود به لیگ برتر نخواهند داشت. 
ملوان در مرحله قبل شهر راز شیراز را شکست داد و سایپا هم تیم پارس جنوبی بوشهر را برد.

دیگر خبرها

  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!
  • جام حذفی فوتبال / رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
  • جام حذفی فوتبال/ تراکتور، ملوان و گل گهر به مرحله یک چهارم صعود کردند
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • قتل فجیع کارگر قهوه خانه در شهرری
  • سپیدپوشان ملوان میزبان نارنجی پوشان سایپا
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!