Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اینکه توییت‌هایی اخیرا سر و صداهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی علیه عربستان به راه انداختند، دفتر رسانه‌ای سفارت این کشور در واشنگتن ارتباطش با این حساب کاربری را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، صفحه توییتری (ArabiaNow@) دو توییت منتشر کرده بود که در یکی از آنها ادعا شده خانواده سلطنتی سعودی برای پروژه‌های شرکت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سرمایه گذاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توییت دیگری آمده است، دولت عربستان با این موضوع موافقت کرده است که یک شرکت اسرائیلی مأموریت ساماندهی سیستم‌های اطلاعاتی را در پروژه نیوم در شمال غرب عربستان برعهده بگیرد.

در این رابطه، سعود کابلی، مدیر دفتر رسانه‌ای سفارت عربستان در واشنگتن توییت کرد: در خصوص توییت‌های منتشر شده از صفحه (ArabiaNow@)، باید توضیح دهیم که این صفحه توسط سفارت اداره نمی‌شوند و طبق اعلام روزنامه "عاجل" از سال ۲۰۱۸ غیرفعال است. با انتشار دو توییت آخر موافقتی نشده و سفارت عربستان محتوای آنها را به طور کامل رد می‌کند. اقدامات لازم درباره این صفحه توییتری اتخاذ خواهد شد.

شرکت روابط عمومی و رسانه "کُروس" که در ایالات متحده مستقر است و مدیریت این صفحه توییتری را برعهده دارد هم با انتشار توییتی از غیرفعال بودن آن از ژانویه ۲۰۱۸ خبر داد و اعلام کرد، صبح روز دوشنبه این صفحه هک شد و هکر چند توییت منتشر کرد که همه آنها پاک شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عربستان اسراييل عادی سازی روابط با اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم

ایتنا - عربستان سعودی در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد محدوده پروژه و امور مالی آن، نمایش جاده نئوم خود را به چین انجام داد.
مقامات نئوم هفته گذشته از پکن، شانگهای و هنگ کنگ بازدید کردند تا از سرمایه گذاران چینی درخواست سرمایه کنند و روشنی بیشتری در مورد این ابرشهر مرموز بیفکنند.

به گزارش ایتنا، یکی از شرکت‌کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت که این نمایشگاه به نئوم کمک کرد تا کمتر مرموز باشد. این مشاهدات از سوی لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ‌کنگ انجام شد که همچنین گفت که واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه صرفا در یک پذیرایی دعوت‌نامه بی‌طرفانه بود. با این حال، چان ممکن است اولین نفر در صف شهر The Line نباشد. او به خبرگزاری فرانسه گفت:« من برای تفریح به آنجا خواهم آمد، اما آنجا زندگی نخواهم کرد.»

مقامات Neom به گزارش‌های اخیر مبنی بر کاهش برنامه‌های پروژه بیابانی بسیار گران قیمت توجهی نکردند. اوایل این ماه، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در The Line زندگی کنند، کاهش داده است. در این گزارش آمده است که مقامات تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" را از 1.5 میلیون تا سال 2030 به کمتر از 300000 کاهش دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت که هدف جمعیتی 9 میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که نگران‌های گسترده‌تری در مورد سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز 2030 ولیعهد سعودی محمد بن سلمان مطرح شده است.

 

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا 500 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی در دولت عربستان شده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد که این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگاپروژه‌های ویژن 2030" کرده است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه Neom همچنین در حال برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق قرضه برای اولین بار است. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا 1.3 میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اسلامی جذب کند.

نمایش جاده نئوم همچنین از سئول، توکیو، سنگاپور، شهر نیویورک، بوستون، واشنگتن دی سی، میامی، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، پاریس، برلین و لندن بازدید کرده است.

دیگر خبرها

  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم