Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:19:52 GMT

۵۰ هزار اصله نهال پسته در ابرکوه کشت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۳۸۸

۵۰ هزار اصله نهال پسته در ابرکوه کشت شد

حسن زارع ، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاشت این میزان نهال پسته با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه درسال زراعی ۹۹-۹۸ در سطح ۱۰۰ هکتار از باغ ها ی این شهرستان  اجرا شد.

وی اظهار کرد: کاشت  این تعداد نهال ارزش افزوده خوبی برای کشاورزان با توجه به محدودیت آب دارد.

زارع با اشاره به اینکه نهال ها در نهالستان های مهریز تولید و در اختیار کشاورزان قرار گرفته، ادامه داد: با اجرا و کاشت این نهال سطح زیر کشت پسته دراین شهرستان به حدود هفت هزار هکتار رسید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه خاطر نشان کرد: سال گذشته با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و افزایش میزان بارندگی تولید محصول ۶ هزار تن پسته از باغ‌های این شهرستان برداشت که که نسبت به سال ۹۷به میزان ۴۰درصد  افزایش داشت .

این مسوول باتاکید براینکه پسته یکی از محصولات کم‌آبخواه و با شرایط اقلیمی شهرستان سازگاری دارد بیشترین ارقام تولیدی را اکبری، احمدآقایی، کله‌قوچی و فندقی ذکر کرد.

زارع اضافه کرد: با وجود تداوم ۲ دهه خشکسالی و تبعات ناشی از آن ، روند توسعه کشت این گیاه رو به افزایش است.

مسوول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه کشاورزان برای توسعه و ترویج گیاهان کم آبخواه مانند محصول گلخانه‌ای ، پسته، گیاهان دارویی، زعفران و گل‌محمدی در سه سال اخیر تلاش قابل توجهی داشته‌اند ، یادآور شد: هم اکنون حدود پنج هزار هکتار اراضی و باغ های شهرستان به کشت محصول کم‌آبخواه اختصاص دارد .

 اراضی قابل کشاورزی ابرکوه ۲۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم بیش از ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۵ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد که از این میزان هشت هزار هکتار به باغ‌های میوه و بقیه به اراضی زراعی اختصاص دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها بازار محصولات ابرکوه اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات ابرکوه اراضی کشاورزی بازار محصولات ابرکوه اراضی کشاورزی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های هواشناسی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.
۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.
۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.
۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی
۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.
۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر