Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد میرشکاری گفت: از دست دادن مدعیان آمریکا در سراسر دنیا و تقویت ناخواسته دشمنان آمریکا در قبال سیاست‌های غلطی که داشتند باعث شده تا بسیاری از کشورها به فکر مقابل در برابر آمریکا شده و راه مقاومت را در پیش گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، یکی از ویژگی‌های شخصیت سیاسی حضرت امام(ره) که او را از سایر رهبران عالم ممتاز می‌کرد، دوراندیشی، آینده‌نگری و اساساًً داشتن شناخت دقیق از گذشته، حال و آینده بود؛ شناخت و آگاهی که طی سه دهه گذشته از حیات نظام اسلامی، ظهور و بروز آنها حتی بعد از رحلت امام(ره)، یک واقعیت مسلم و انکارناپذیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه‌ بر پیش‌بینی نابودی کمونیسم و سقوط شوروی و پیش‌بینی‌هایی مانند «عاقبت رژیم پهلوی و فرار شاه»، «تشکیل حکومت اسلامی در ایران»، «حمله عراق به کویت»، «حرکت مردم مصر و عاقبت حسنی مبارک»، «عاقبت ذلت‌بار برای سران مزدور»، «وقوع بیداری اسلامی در منطقه» که در جای‌ جای صحیفه نور مشهود است، «فروپاشی آمریکا از درون» است که حضرت امام در فرازهایی به آن تصریح کرده‌اند.

یا این بخش از بیانات ایشان که می‌فرمایند: «در خود آمریکا هم ملت آمریکا کم‌کم بیدار می‌شوند. و خواهد شناخت این ابرقدرت‌هایی که تحمیل می‌کنند خودشان را بر ملت‌ها.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱؛ ص ۳۵۷)

بر اساس همین رویکرد امام(ره) است که ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در چند مورد به فروپاشی آمریکا اشاره کرده و مژده نابودی رژیم استکباری را داده‌اند. معظم‌له در بیاناتی در تاریخ ۱۲/۲/۸۳ فرمودند: «آمریکا روند نابودی رژیم استکباریِ خودش را آغاز کرده، خیلی هم پیش رفته و مردم دنیا شاهد این خواهند بود؛ هرچند با استفاده از قدرت، سروصدایی می‌کند.»

با این تفاسیر در حالی سی و یک سال از فراق امام خمینی(ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی می‌گذرد کهانقلاب اسلامی ایران امروزه بعد از چهار دهه از حیات پربرکت خود، هنوز هم بر ریلی است که امام راحل آن را از سال ۴۲ بنیان نهاد و آمریکا لحظه به لحظه به افول و حذف از صحنه جهانی نزدیک تر می شود.

آمریکا به زودی از صحنه جهان حذف خواهد شد

حامد میرشکاری، یک کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: افزایش اختلاف طبقاتی به‌خودی‌خود امری نامطلوب است اما اگر این اختلاف بر مبنای امور نامعقول مثل نژاد، زبان و رنگ پوست باشد، بسیار ناپسندتر هم خواهد شد.

وی ادامه داد: ادعایی چون دموکراسی جهانی‌شدن، ابزاری در اختیار غرب جهت رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خودشان بوده و در بسیاری از این کشورهای اطراف خودشان با این ابزارهایی که داشتند، به اهدافشان دسترسی پیدا کردند و امروز دیگر به این مسائل اعتقادی ندارند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که خود مردم در آمریکا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مثل فروپاشی بنیان خانواده، بیماری ،پیری، بیکاری، تغییر در بازار کار، اختلافات و تبعیضات طبقاتی باعث شده که امروز مردم آمریکا به سطوح بیایند و با جرقه مرگ جرج فلوید به خیابان‌ها بیایند و اعتراض خود را آشکار کنند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: ترامپ دریکی از سخنرانی‌هایش اعلام کرد ۱۰ سال طول می‌کشد که اقتصاد آمریکا به دلیل کرونا بتواند به حالت عادی خود برگردد، کشوری که چهار برابر بودجه سالانه خود کسری بودجه داشته و از طرفی میلیاردها دلار زیان انباشته دارد و تولید ناخالص به‌شدت کاهش پیداکرده و به‌تبع آن درصد بیکاری به‌شدت در این کشور افزایش پیداکرده و از جهتی خود را در بسیاری از کشورها درگیر مسائل مختلفی کرده و باید هزینه‌های نظامی زیادی را پرداخت کند، این موارد همه باعث می‌شود به سمت فروپاشی بیشتر سوق پیدا کند.

وی اضافه کرد: در این خصوص افراد صاحب‌نظر بزرگی در جهان راجع به افول آمریکا در سنوات اخیر صحبت کردند که ازجمله آنان سخنان امام راحل(ره) است که سالها قبل فرمودند "آمریکا با اصل عدالت حقوق بشر مخالف است همچنین دشمن شماره یک است" از طرفی فرمودند "در خود آمریکا هملت کم‌کم بیدار خواهند شد"، این موارد در زمان حضرت امام خمینی(ره) پیش‌بینی‌شده بود و ایشان این مسئله را در آن زمان اعلام کردند.

میرشکاری افزود: هم‌زمان امام راحل(ره) پیامی به دولتمردان و بسیاری از سیاسیون ما نیز دادند که "دشمنی با آمریکا نشانه ملی‌گرایی و وظیفه اسلامی است" و این مهم باید گوشزد شود همان‌طور که افول و از بین رفتن آمریکا پیش‌بینی‌شده، این هم دشمنی با آمریکا هم باید مدنظر سیاسیون قرار گیرد.

وی گفت: رهبر انقلاب هم فرمودند که آمریکا رو به افول است و اقدامات خود آنان این افول را ایجاد کرده و علاجی برای آن وجود ندارد، سایر نویسندگان صاحب‌نظران تئوریسین‌ها هم معتقدند که افول آمریکا نزدیک می‌باشد و مقالات زیادی دراین‌باره نوشته‌اند که این موضوع به دست خود آمریکایی‌ها رقم خواهد خورد.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: برخورد خشن پلیس آمریکا با مردم در خصوص تظاهرات و سایر مسائل پیش‌آمده، انسان را یاد صحنه‌های فاجعه‌بار و اسفناک عراق توسط آمریکایی‌ها  و پرورش‌دهنده‌های آن‌ها مانند گروه‌های تکفیری وداعش می‌اندازند، این‌ها از یک منبع آب می‌خورد و می‌خواهند ترس و وحشت در دل مردم جهان بی اندازند.

میرشکاری افزود: از دست دادن مدعیان آمریکا در سراسر دنیا و تقویت ناخواسته دشمنان آمریکا در قبال سیاست‌های غلطی که داشتند باعث شده تا بسیاری از کشورها را به فکر مقابل در برابر آمریکا افتاده و راه مقاومت را در پیش گیرند، این‌ها همه دست‌به‌دست هم می‌دهد تا شاهد افول آمریکا و حذف آن از صحنه‌های جهانی در فاصله‌ای نه‌چندان دور باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام راحل پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!

در اتفاقی عجیب یک والیبالیست ایرانی به تیمی از لیگ برزیل پیوست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ والیبال برزیل همچون فوتبال این کشور، یکی از قدرت‌های اصلی دنیا محسوب می‌شود و صدها بازیکن برزیلی در لیگ های مختلف والیبال اروپا و آسیا به عنوان لژیونر بازی می‌کنند.

نکته جالب اینکه تا کنون هیچ والیبالیست ایرانی در لیگ حرفه‌ای برزیل بازی نکرده اما حالا خبر رسیده که جواد کریمی پاسور ملی‌پوش والیبال ایران برای فصل آینده به تیم ایتامبه میناس برزیل پیوست.

این انتقالی هیجان انگیز برای والیبال ایران است که یکی از ملی‌پوشان خود را در برزیل و لیگ جذابش ببیند. این اتفاق خود نشانگر توانایی بازیکنان ایرانی است.

دیگر خبرها

  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • سه چیز که باعث حقیقت بندگی می‌شود
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)