Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش درسی درباره اینکه آیا مقوله تربیت جنسی در کتاب‌های درسی لحاظ خواهد شد؟ گفت: ما یک تربیت جنسی داریم و یک تربیت جنسیتی که این دو مورد با هم متفاوت هستند.

وی درباره تفاوت‌های تربیت جنسی و جنسیتی گفت: معنای تربیتی جنسی این است که ما محتوای آموزشی را متناسب با جنس دختر و پسر در نظر بگیریم، معنای تربیت جنسیتی هم این است که ما آموزش‌هایی به دختران و پسران بدهیم که به عنوان یکی از واقعیت‌های زندگی آن‌ها است و آن‌ها را با واقعیت‌های درست و منطقی رو به رو کرده تا در آینده آسیب نبینند و یا با آسیب کمتری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشتر بخوانید:  کودکان آگاه از مسایل جنسی برابر آسیب‌ها مقاوم‌تر هستند کارگروهی برای تربیت جنسی کودکان تشکیل می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در حال حاضر در بحث مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده یک کتاب برای پسران و یک کتاب هم برای دختران نوشتیم و این یعنی به مسائل جنسیتی توجه داریم. به تعبیر دیگر دختران به یکسری از مهارت‌های زندگی و پسران نیز به یک سری از مهارت‌‎ها نیاز دارند. البته در این میان مهارت‌های مشترک هم وجود دارد که در مجموعه مباحث به آن‌ها توجه کرده‌ایم.

ملکی گفت: من اعتقاد دارم که نمی‌توانیم به موضوع تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت است، بی‌اعتنا باشیم و آن را نادیده بگیریم، اما ابهاماتی در اینجا وجود دارد که این ابهامات تا حدی مانع کار می‌شود. به طور مثال به علت مواجه‌ای که در تربیت اجتماعی و سیاسی داریم شاید نتوانیم آن را شفاف، واضح و روشن بیان کنیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش درسی تصریح کرد: ما به ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری که شامل معارف اسلامی، قرآن و عربی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان خارجی، زبان و ادبیات فارسی، سلامت و تربیت بدنی، هنر کار و فناوری، و آداب و مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده می‌شود، تاکید کردیم. ساحتی به نام ساحت زیستی وجود دارد که در ساحت زیستی و تربیت بدنی به مسئله تربیت جنسی نیز توجه می‌شود، البته باید دید در این ساحت از چه زاویه‌ای می‌توان به تربیت جنسی پرداخت.

ملکی خاطرنشان کرد: بنابراین بحث تربیت جنسی در مدارس اصلا مورد غفلت ما نیست، اما یک سری محدودیت‌ها هم داریم، ضمن اینکه دست‌مان به دلیل محدودیت‌های آموزشی و اخلاقی در زمینه خیلی باز نیست، ولی آن را رها نکرده‌ایم و امیدوارم برای آینده بتوانیم به راهکار‌های مناسب و معقول در این راستا برسیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خط قرمز‌هایی وجود دارد، اما نباید خیلی هم در این قضیه محتاط حرکت کنیم، ولی، چون این بحث ظرافت‌های خاصی دارد، آن را به حوزه‌های تربیت و یادگیری به عنوان یکی از محور‌ها سپرده‌ایم که روی آن کار شود. فکر می‌کنم در آینده بتوان به شکل مفصل‌تری روی این موضوع بحث و گفتگو کرد.

معاون وزیر آموزش و پژوهش در پاسخ به این سوال که آیا به طور کلی امکان پرداخت به موضوع تربیت جنسی در کتاب‌های درسی آن هم با هدف کاهش آسیب در میان دانش‌آموزان وجود دارد؟ گفت: ممکن است، در کتاب درسی به آن پرداخته شود یا حتی امکان دارد مطالب و نکاتی را به معلم انتقال بدهیم و معلم آن را تدریس کند، ولی به دانش‌آموز نگوییم که (اصطلاحا به اینگونه درس‌ها برنامه درسی پنهان می‌گوییم) و ممکن است، این حالت باشد، اما درباره اینکه کدام حالت را پیش بگیریم، تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و شاید در جلسات بعدی مطرح شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، تربیت جنسی دانش آموزان ، آموزش و پرورش سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تربیت جنسی دانش آموزان آموزش و پرورش آموزش و پرورش وزیر آموزش تربیت جنسی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معلمان مدارس دانش آموزان توانخواه، تنها علم و دانش آموزش نمی‌دهند بلکه درس زندگی و عشق می‌دهند.
معلمانی که در کنار کار معلمی، در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش آفرینی می‌کنند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت در آستانه روز معلم سری به یکی از مدارس دانش آموزان توانخواه زده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود/جدول دروس تغییر می‌کند
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند