Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:47:26 GMT

روایتی از اقدام به خودسوزی یک جانباز در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۵۱۲

روایتی از اقدام به خودسوزی یک جانباز در کرمانشاه

رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: روز گذشته جانباز میانکوهی بدون اینکه حرفی به خانواده اش بزند مقابل ساختمان بنیاد شهید کنار یک ساختمان مخروبه، بنزین روی خودش ریخت و اقدام به خودسوزی کرد.

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روز گذشته یکی از جانبازان کشورمان مقابل ساختمان بنیاد شهید کرمانشاه اقدام به خودسوزی کرد که متأسفانه ساعتی بعد نیز در بیمارستان از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه گفت و گو کردیم با حجت الاسلام عسکری رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه و از او خواستیم در مورد این واقعه دردناک توضیحاتی بدهد.

وی گفت: این جانباز عزیز جهانگیر آزادی میانکوهی نام داشت که به سال 1343 متولد شده بود و مهر سال 63 در منطقه میمک از ناحیه سر دچار مجروحیت می شود. او در جنگ سرباز ارتش بود و این مجروحیت باعث شد دچار مشکلاتی شود.

عسکری افزود: جهانگیر آزادی میانکوهی دو فرزند داشت و با 15 درصد جانبازی معیشت بگیر بنیاد شهید هم بود. وی چند روز قبل از این ماجرا به بنیاد شهید مراجعه کرد و درخواست وام داد اما چون هنوز هشت میلیون از بازپرداخت وام قبلی اش باقی مانده بود به لحاظ قانونی نمی توانستیم با درخواستش موافقت کنیم. همکاران ما به او گفته بودند اگر برای درمان این مبلغ را می خواهی ما 100 درصد هزینه درمانت را می دهیم.

وی اظهار داشت: بعد از بررسی پرونده اش تصمیم گرفتیم او را به صندوق دیگری معرفی کنیم تا با درخواست وامش موافقت کنند. این موافقت هم انجام شد و قرار بود این جانباز عزیز برود یک ضامن ایثارگر بیاورد، اما رفت و دیگر هیچ خبری از او نشد.

رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه بیان داشت: روز گذشته جانباز میانکوهی بدون اینکه حرفی به خانواده اش بزند مقابل ساختمان بنیاد شهید کنار یک ساختمان مخروبه بنزین روی خودش ریخت و اقدام به خودسوزی کرد. بعد از این کار خود را داخل جدولی کنار خیابان انداخت و کسبه اطراف به محض مطلع شدن او را به بیمارستان منتقل می کنند. 

وی ادامه داد: بنده هم حدود 20 دقیقه بعد خود را به بیمارستان رساندم تا از نزدیک پیگیر درمانش شوم اما متأسفانه دقایقی بعد از بستری در بیمارستان به علت 100 درصد سوختگی فوت کرد. 

عسکری گفت: این جانباز عزیز مشکلات روحی نیز داشت و به بیماری افسردگی مبتلا بود. او سابقه بستری در بیمارستان فارابی کرمانشاه را نیز داشت. اگرچه بنیاد شهید آنچه در توانش بود برای او مضایقه نکرده بود اما ما عمیقا از این موضوع متأسف هستیم و حتما تمام تلاش خود را می کنیم تا دیگر شاهد چنین واقعه تلخی نباشیم. 

در پی این واقعه سعید اوحدی که به تازگی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده اولین دستور سازمانی خود را در ارتباط با این اتفاق تلخ صادر کرد و همان دیروز هیئتی را برای بررسی چگونگی درگذشت این جانباز راهی کرمانشاه کرد. 

همچنین روابط عمومی بنیاد شهید طی بیانیه ای اعلام کرد: به محض اطلاع رییس این نهاد از وقوع حادثه ضمن اعزام یک هیئت بررسی، بر همکاری با مسئولان قضایی و اجرایی و نظارتی برای تهیه یک گزارش شفاف از این اتفاق تاکید کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس اقدام به خودسوزی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

 در این مراسم که در فرهنگسرای هشت بهشت شهر جدید سهند برگزار شد به صورت نمادین چند فقره از قرارداد‌های واگذاری قطعات مسکونی در این شهر  اهدا شد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در  آیین واگذاری این زمین‌ها گفت: در این مرحله به ۱۷۷ ایثارگر مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی مسکن زمین واگذار شد و طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته پس از انجام فرآیند اداری در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگران واجد شرایط نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.
 
 سلمانی افزود: به غیر از این توافق که حاصل یک اقدام ابتکاری در سطح استان بود مصوبه پنجمین جلسه کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون محترم رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونی ۷ هزار نفر از ایثارگران واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه در اسرع وقت است.
 
وی یادآوری کرد: حدود ۲۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از ۵۵۰۰ ایثارگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در آذربایجان شرقی هستند.
 
سلمانی یادآوری کرد: در سنوات گذشته مجموعاً نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شدند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان تامین مسکن همه ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون تکلیف تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی