Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:11:46 GMT

کرونا مصرف آب شرب خراسان‌جنوبی را ۱۵ درصد افزایش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۶۱۵

کرونا مصرف آب شرب خراسان‌جنوبی را ۱۵ درصد افزایش داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف آب توسط مشترکان ناچار به جیره‌بندی آب نشویم.

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان خبر داد و بیان داشت: در اسفند ماه مصرف آب در استان ۲۳ درصد و در فروردین‌ماه هشت درصد افزایش را داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حال حاضر تأمین آب شهر‌های استان توسط ۱۳۶ حلقه چاه فعال انجام می‌شود، تبیین کرد: مجتمع‌های آبرسانی احداثی در روستاها با ظرفیت بیش از 20 درصد فعال است اما مصرف بیش از دو برابر است.

امامی با اعلام اینکه ۹۹.۸۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تأمین و توزیع خدمات شرکت آبفا در ۲۸ شهر استان ارائه می‌شود.

وی به مصرف آب شرب در بخش‌های متعدد اشاره کرد و گفت: در همه روستاها به‌ویژه در روستاهای حاشیه شهرها به‌دلیل مصرف بالا و آبیاری باغ ویلاها با آب شرب با کمبود روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است، عنوان کرد: همانطور که به مرور به فصل گرما و تابستان نزدیک می‌شویم مصرف آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم با مدیریت مصرف آب توسط مشترکان ناچار به جیره‌بندی آب نشویم.

امامی به مردم توصیه کرد: باید در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنیم و نمونه بارز این صرفه‌جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست‌ها می‌تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی کرونا مصرف آب جیره بندی مدیرعامل آبفا امامی کمبود آب آب شرب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مصرف آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد