Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مقامات عراقی دوشنبه شب از برخورد یک راکت به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش عراق از اصابت یک فروند راکت به اطراف فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد و اعلام کرد این راکت از منطقه جنوب فرودگاه شلیک شده و این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت کشور عراق از برخورد یک فروند راکت به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.
بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، این حادثه تلفاتی نداشته است.
ارتش عراق نیز اعلام کرد که این راکت از منطقه «عرب خضیر» از جنوب فرودگاه بغداد به شلیک شده است.
نیروهای امنیتی اعلام کردند که در حال جستجو برای یافتن افرادی هستند که این عملیات تروریستی را انجام داده‌اند.

سانحه برای هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه التاجی
یک فروند هواپیمای آمریکایی روز دوشنبه حین فرود در فرودگاه التاجی بغداد به موانع بتنی کنار فرودگاه برخورد کرد و آسیب دید.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا هنگام فرود در پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد از باند فرودگاه خارج شده است. رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند این هواپیمای نظامی آمریکا دچار سانحه شده و سقوط نکرده است.
پیشتر شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی به نقل از منابع عراقی گزارش داده بود: یک فروند هواپیمای سی 130 آمریکا هنگام فرود در پایگاه التاجی بغداد سقوط کرده است. این هواپیما هنگام فرود با موانع سیمانی انتهای فرودگاه برخورد کرده و این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.
این منبع افزود: هواپیمای مذکور وابسته به نیروهای ائتلاف بین المللی "ضد داعش" در عراق بوده و به اسکادران مستقر در پایگاه هوایی التاجی در شمال پایتخت عراق تعلق دارد.
وی تاکید کرد: علت این حادثه هنوز مشخص نیست و اطلاعات اولیه حاکی از برخورد آن با دیواره پایگاه هوایی است.
خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد که این هواپیما سقوط نکرده بلکه هنگام فرود با بلوک‌های سیمانی انتهای باند برخورد کرده است.
یک منبع آگاه عراقی هم در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت: این هواپیما از کویت به پایگاه التاجی آمده بود و هنگام فرود با دیواره بتونی برخورد کرد و خساراتی به آن وارد شد و 4 نفر از 16سرنشین آن هم زخمی شدند.

مقتدی صدر: اشغالگران آمریکایی از عراق خارج شوند
رهبر جریان «صدر» عراق درست چند روز مانده به آغاز گفت‌و‌گوی راهبردی عراق و آمریکا، خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شد.
مقتدی صدر با اشاره به حوادث اخیر آمریکا در تویتر نوشت: «به نظر من ضرورت دارد که آمریکا روش خصمانه‌اش با مردم خود و مردم جهان را تغییر دهد و اینکه نیروهای اشغالگر خود را از تمام کشورها و در رأس آنها عراق خارج کند».
وی در ادامه گفت که خروج نیروها باید به گونه‌ای باشد که وجهه و کرامت ملت‌ها را خدشه دار نکند.
صدر همچنین گفت که آمریکا باید «از سلاح‌ها، قدرت و توسعه‌ علمی که خداوند به این کشور ارزانی داشته برای نجات آنچه آنها کشورهای "جهان سوم" می‌نامند، گسترش صلح و دست‌یابی به راه‌حل‌هایی با نتایج سریع برای نجات جهان از مصیبت‌ها استفاده کند».
رهبر جریان صدر در پایان اظهاراتش با هشدار درباره حوادث اخیر آمریکا خطاب به این کشور گفت که باید اقرار کرد که تنها حاکم جهان خداوند است.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تنها چند روز دیگر گفت‌و‌گویی راهبردی میان عراق و آمریکا صورت خواهد گرفت.
رهبر جریان صدر روز گذشته نیز از مقامات مسئول این کشور خواست تا مانع برگزاری تظاهرات‌ها و تجمع‌ها در عراق شوند.

هشدار درباره استفاده آمریکا از حربه «جوکر آمریکایی»
تحلیل‌گر عراقی درباره استفاده واشنگتن از حربه بازگشت جوکر آمریکایی به عراق در آستانه مذاکرات راهبردی با بغداد هشدار داد.
«صباح الطائی» تحلیل‌گر سیاسی عراق درباره احتمال بازگشت جوکر آمریکایی به استان‌های مرکزی و جنوبی عراق برای ایجاد هرج و مرج در کشور همزمان با آغاز مذاکرات میان بغداد و واشنگتن هشدار داد.
جوکر، اشاره به برخی معترضان عراقی است که در خلال تظاهراتی _که از اکتبر سال گذشته در عراق آغاز شد_ خود را به الهام از فیلم آمریکایی «جوکر»، جوکر می‌نامیدند.
این فیلم که چند ماه پیش در آمریکا اکران شد و زندگی یک فرد فقیر را روایت می‌کرد که علیه جامعه و برخی ناعدالتی‌های آن می‌خروشد و دیگران را به خروش و آشوب دعوت می‌کند.
با تشکیل دولت عراق پس از کش و قوس‌های فراوان و نیز با شیوع ویروس کرونا، اعتراض‌های مسالمت آمیز مردم عراق که گاه به خشونت هم کشیده می‌ شد، آرام شده بود اما به اعتقاد کارشناسان، آمریکا برای اینکه باز از آب گل آلود به راحتی ماهی بگیرد، در کنار فعالسازی گروهک‌های زیر مجموعه از بقایای داعش، تلاش دارد نبض وضعیت داخلی کشور را با به آشوب کشاندن اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی به دست گیرد و از آن به عنوان یک حربه برای فشار بر طرف عراقی استفاده کند.
الطائی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تظاهرات‌کنندگان عراقی دارای مطالباتی به حق هستند که باید به آنها پاسخ داده شود اما بازگشت تظاهرات‌ها به استانهای جنوبی و مرکزی کشور همزمان با نزدیک شدن به زمان مذاکرات عراقی - آمریکایی در نیمه ماه ژوئن جاری عجیب است.
وی درباره بازگشت آنچه که باندهای جوکر آمریکایی خوانده می‌شود به تظاهرات‌های مردمی و تلاش برای تحریف مسیر مسالمت‌آمیز آن، هشدار داد و گفت که آتش‌زدن اموال عمومی و خصوصی و سایر اقدامات خرابکارانه هیچ ارتباطی با تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز عراق ندارند.
این تحلیل‌گر عراقی توضیح داد: آمریکا پس از آنکه در بازگرداندن داعش به برخی مناطق و سیطره مجدد این گروه تروریستی بر این مناطق ناکام ماند، اکنون به دنبال ایجاد هرج و مرج در استانهای جنوبی با وجود شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان در عراق است. لذا باید تلاش‌های اطلاعاتی برای شناسایی و رسیدن به سرنخ‌های آمریکایی و هسته‌های خاموش وابسته به آن فعال باشد. به ویژه که آمریکا در وارد کردن عناصر داعش به استانهای جنوبی ناکام مانده و از طریق برخی مزدوران خود به دنبال خرابکاری در این استانهاست.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات عراق هواپیمای نظامی آمریکا جوکر آمریکایی مسالمت آمیز تظاهرات ها هنگام فرود یک فروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که طوفان‌الاقصی باعث بیداری نخبگان به ویژه دانشجویان در آمریکا شده است؛ به این دلیل که جامعه آمریکایی بر روی فضای نخبگی می‌چرخد.

عباس گلرو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خیزش دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: یکی از اثرات تحولات غزه را می‌توان در انعکاس این تحولات در جامعه اروپا و آمریکا مشاهده کرد. در آنجا عمق جنایات اسرائیل و پشیبانی دولت آمریکا برای همگان مشخص شده است.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته از آغاز جنگ غزه خیلی از اعضای پارلمان‌های اروپا نطق‌های کوبنده‌ای در حمایت از تحولات غزه و مردم فلسطین علیه اسرائیل داشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این شرایط جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن در قبال مساله فلسطین و حمایت از اسرائیل اقداماتی را انجام داده است که با سرکوب شدید پلیس آمریکا مواجه شد. این یک تحول شگرف و دگرگونی اساسی در دنیا در حمایت از فلسطین است.

گلرو تاکید کرد: طوفان‌الاقصی علاوه بر این‌که وحشتی برای اسرائیل راه انداخت و نقطه عطفی در رویارویی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل بود، باعث بیداری در سطح نخبگان به ویژه دانشجویان آمریکایی شد که همراهی اساتیدشان را هم به دنبال داشت.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه در درون اسرائیل رخ داده خودش را در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا نشان می‌دهد و می‌تواند به عنوان یکی از مولفه‌های تعیین شده در تحولات بعدی آمریکا باشد.

وی در پایان بیان کرد: پاشنه تحولات جامعه آمریکایی بر روی دانشگاه‌ها و فضای نخبگی می‌چرخد؛ لذا به نظرم اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا یک رویداد جدیدی است که می‌توان آن را به عنوان تحولات درونی آمریکا تحلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • گلرو: طوفان‌الاقصی باعث بیداری دانشجویان آمریکایی شد
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند