Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@15:54:44 GMT

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۷۹۲

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به کرونا مبتلا شد

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به کرونا مبتلا شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شد.

«صفت احمدی»، منشی دفتر محقق گفت که محقق پس از دیدوبازدید در روزهای عید سعید فطر، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

به گفته او، هم‌اکنون وضعیت سلامتی محقق رو به بهبودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محقق در صفحه‌ فیسبوک خود در این باره نوشت: «شکست‌دادن کرونا هم مثل جنگ‌هاى اردوها نیاز به روحیه و استقامت دارد.»

چندی پیش محمدعلی محقق، پسر او و از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود. اکنون منشی محقق می‌گوید که این عضو مجلس نمایندگان کاملا بهبود یافته است.

به گزارش فارس، از زمان شیوع کرونا در افغانستان، برخی از مقامات سیاسی افغانستان، از جمله فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت سابق این کشور، و شهردار کابل به این ویروس مبتلا شده‌اند.

همچنین چند روز پیش امرالله صالح معاون رییس‌جمهور افغانستان از ابتلای اعضای خانواده خود به بیماری کووید 19 خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون بیش از 20 هزار تن در افغانستان به کرونا مبتلا شده و تعداد قربانیان این ویروس به 369 نفر رسیده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: محقق کرونا کرونا مبتلا مبتلا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.
 

دیگر خبرها

  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم