Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:08:18 GMT

کانون‌های مسجدی برتر در رویداد ملّی فهما معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۶۹۵۵

کانون‌های مسجدی برتر در رویداد ملّی فهما معرفی شدند

اسامی کانون‌های برتر رویدار ملّی فهما از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام شد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد ایران)» موفق به کسب رتبه برتر شدند، معرفی شدند که اسامی آنها به قرار زیر است:

کانون «غدیر» از استان یزد در رشته سرود و آواهای انقلابی، کانون «صاحب‌الزمان(عج)» از استان یزد در رشته پاسداشت اربعین حسینی، کانون شهید «علی گرائیلی» در رشته گفتمان‌سازی شعار سال، کانون حضرت «خدیجه کبری(س)» از استان قم در رشته فضای مجازی و رسانه و کانون «تبیان» از استان قم به عنوان رتبه اول در رشته طرح‌های بومی خلاقانه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر کانون‌هایی که رتبه‌های نخست را در این رویداد کسب کرده‌اند می‌توان به کانون آیت‌الله «حائری میبدی» از استان یزد در رشته فعالیت‌های قرآنی، کانون «عصر انتظار» از استان تهران در رشته پاسداشت دهه امامت و ولایت، کانون «امام علی(ع)» از استان چهار محال و بختیاری در رشته ساماندهی و شبکه‌سازی، کانون «امام المنتظر(عج)» از استان هرمزگان در رشته پاسداشت دهه کرامت و کانون «قدس» از استان گلستان در رشته فیلم کوتاه، اشاره کرد.

همچنین کانون «محمد(ص) رسول‌الله» از استان قم در رشته ترویج امر به معروف و نهی از منکر، کانون «آرمان‌شهر مهدوی» از استان فارس در رشته غنی‌سازی اوقات فراغت، کانون شهید «علایی» از استان اردبیل در رشته ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، کانون «انصار الزینب(س)» استان گیلان در رشته پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، کانون «ولایت» از استان آذربایجان شرقی در رشته ایده‌های مسجدی، کانون «منهاج» از استان مازندران در رشته ترویج فرهنگ اقامه نماز، کانون «شهید حسن عبداللهی» از استان کرمان در رشته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کانون «سیدالشهداء(ع)» از استان هرمزگان در رشته نمایش رتبه اول را کسب کرده‌اند.

طرح ملّی «فهما» به منظور کشف و شناسایی استعدادهای مردمی در کانون‌های مساجد در 18 رشته برگزار شد که بیش از 24 هزار کانون اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را از طریق ثبت در پورتال بچه‌های مسجد در این رویداد شرکت دادند. در این میان هزار و 255 کانون موفق به راهیابی به بخش رقابتی این رویداد شدند و 556 کانون به مرحله پایانی داوری راه پیدا کردند.

پس از داوری کارشناسان و هیئت‌های انتخاب در مجموع 133 کانون قابل تقدیر شناخته شدند. به عبارت دیگر 18 کانون در 18 رشته به عنوان کانون برتر، 18 کانون نیز به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه و 97 کانون نیز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

لبیّک کانون‌های مساجد به "جهش تولید" با راه‌اندازی خط تولید ماسکپروتکل بهداشتی مساجد موشن‌گرافی شدمیرباقری: مساجد و هیئت‌های مذهبی در اجرای رزمایش مواسات باید فعال باشندتشکیل 130 قرارگاه "رزمایش مواسات" در مساجد تهران/کمک به بیش از 7 هزار خانواده توسط مسجدی‌ها

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مسجد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسجد مسجد رشته پاسداشت رشته ترویج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار

حجت‌الاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازی‌آرا گفت: بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌های بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانه‌های دیگر دارند را دارا هستند. این بازی‌ها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازی‌هایی وجود دارند که می‌توانند تاریخ را روایت کنند و پیام‌های مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازی‌هایی هستند که درمان‌گر انسان‌ها هستند و به لحاظ ظرفیت‌های انتقال پیام از رسانه‌های دیگر کم ندارند.

وی افزود:رویداد بازی‌آرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتوا‌های ایرانی، اسلامی بازی‌ها را طراحی کرده و از دغدغه خانواده‌ها ور این زمینه بکاهیم.

عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازی‌آرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کرده‌اند.

وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محور‌های مختلف رویداد نشان می‌دهد که ظرفیت بازی‌سازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازی‌های رایانه‌ای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است. 

دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشته‌اند که در این جلسات تجربیات تیم‌های مختلف به یکدیگر منتقل شد.

وی بیان کرد: تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور در رویداد بازی‌آرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازی‌سازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازی‌آرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیت‌های خوبی برای ورود بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار را ایجاد کند.

حاجی‌هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده و طی ماه‌های اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشور‌های غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.

وی عنوان کرد:  تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانه‌ای و سلبریتی‌ها و بازی‌سازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر می‌کنند.

مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند. 

حاجی‌هاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه محتوا و بازی‌ها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازی‌آرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. 

گفتنی است نخستین دوره رویداد بازی‌آرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازی‌آرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.

آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند