Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، حسین فهیمی در گفت‌‍وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای جاماندگان سهام عدالت، با توجه به درخواست چند نماینده مجلس مبنی بر اتخاذ راهکاری برای احیای حق جاماندگان اظهار داشت: در مجموعه بازار سرمایه هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان از سهام عدالت وجود ندارد و تا کنون هیچ برنامه اجرایی برای جاماندگان به ما ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افرادی که برگه سهام عدالت دارند اما نام آنها در سامانه و سیستم سازمان خصوصی سازی و سهام عدالت ثبت نشده، گفت: این افراد از نظر ما خارج از مشمولان سهام عدالت هستند. اما اینکه چرا این افراد در سامانه ثبت نشده‌اند باید مورد به مورد بررسی شود و دستگاه‌های اجرایی مربوطه و شرکت‌های تعاونی شهرستان باید پاسخگو باشند و ما از اینکه چرا ثبت نام این افراد به سرانجام نرسیده، مطلع نیستیم.  

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت درباره تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان و خانواده‌هایی که برای انجام انحصار وراثت دسترسی به تمام اعضای خانواده ندارند، تاکید کرد: طی این روند الزام قانون پایه و مادر، یعنی قانون مدنی است که اگر کسی فوت شد برای تعیین ورثه، انحصار وراثت انجام می‌شود تا مشخص شود که وراث چه کسانی هستند. وگرنه احتمال اینکه بعدها افرادی مدعی شوند که جزو ورثه هستند و سهمی از ارث دارند، وجود دارد.

وی ادامه داد: درباره خانواده‌هایی که دسترسی به تمام اعضا ندارند، با یک رسیدگی قضایی وراث مشخص می‌شود و در نظر گرفتن تهمیدات برای این خانواده‌ها برای انجام انحصار وراثت از کنترل تمام نهادهای اجرایی خارج است و رسیدگی به آن یک امر دادگاهی محسوب می‌شود.  

فهیمی تاکید کرد: تا زمانی که گواهی حصر وراثت صادر نشده عملا هیچ امکانی برای واگذاری سهام عدالت متوفی به سایر اعضای خانواده وجود ندارد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که در صورتی که پیش از این انحصار وراثت انجام شده باشد، آیا برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفی باید یک بار دیگر انحصار وراثت انجام شود؟ گفت: انجام یکبار انحصار وراثت و دریافت گواهی آن کافی است و افرادی که گواهی انحصار وراثت را در اختیار دارند منتظر باشند که اطلاعیه بعدی ما درباره واگذاری سهام صادر شود.

وی همچنین درباره انتخاب روش مدیریت سهام مشمولان اظهار داشت: تا به امروز بیش از ۱۷ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. با توجه به اینکه هنوز تمام اقدامات اجرایی درباره روش غیرمستقیم عملیاتی نشده است تمام مشمولان تا تاریخ ۲۹ خرداد فرصت دارند تا روش مدیریت سهام خود را انتخاب کنند. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: انحصار وراثت سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرما‌های خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات