Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:44:59 GMT

بیمه یارانه‌ای دولت به کمک شالی‌کاران خوزستانی آمد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۷۵۷۶

بیمه یارانه‌ای دولت به کمک شالی‌کاران خوزستانی آمد

محمد آلاله روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر مجاز شمردن کشت شالی در خوزستان همراه با ۲ استانی شمالی گیلان و مازندران اظهار داشت:با پوشش بیمه‌ای این محصول راهبردی هزینه‌های تولید آن کاهش خواهد یافت و انگیزه‌ کشاورزان خوزستانی برای تولید بیشتر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        
به گفته ویسال‌های گذشته کشاورزان شالی‌کار خوزستانی حق بیمه این محصول را به علت غیرمجاز بودن این کشت از سوی دولت ، به طور کامل پرداخت می‌کردند ضمن آنکه قادر نبودند از نهاده‌های کشاورزی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی بهره ببرند.
رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به شرایط جدید بیمه برنج در سال زراعی جاری و موافقت دولت با پرداخت یارانه بیمه این محصول افزود: دولت امسال ۷۵درصد حق بیمه برنج را در بخش هزینه‌های کشت و ۵۵درصد حق بیمه را در بخش "درآمدی" این محصول پرداخت خواهد کرد و سهم پرداختی کشاورزان شالی کار در این ۲ بخش به ترتیب به ۲۵ و ۴۵درصد خواهد رسید.     
آلاله از شالی کاران خوزستانی خواست نسبت به بیمه محصول خود حداکثر تا آخر تیرماه اقدام کنند.

کشت برنج به تازگی در برخی مناطق شمالی و جنوبی خوزستان از جمله شوشتر و شادگان شروع شده است.
بر اساس مصوبه شورای کشاورزی خوزستان که ۳۱اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد امسال ۱۳۰هزار هکتار شالی در خوزستان زیرکشت می‌رود.
پارسال به برکت بارش‌های بی سابقه بهاری و پرشدن ذخایر آب سدهای خوزستان ، حدود ۲۰۰هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافت و در نهایت ۵۵۰هزار تن برنج محلی و عنبر بو به ارزش ۵۰هزار میلیارد ریال تولید شد که در تاریخ کشاورزی خوزستان بی‌سابقه بود.
این حجم تولید برنج در خوزستان که نیاز ۱۳میلیون ایرانی به این محصول بود از سوی رییس جمهوری مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال وعمل آوری ۱۲۸ نوع محصول ، از نظر کمیت و تنوع تولید جایگاه نخست کشوری را دارد.

گندم ، جو ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، نیشکر ، گل ، محصولات جالیزی و صیفی ، خرما ، مرکبات ، برنج ، کنجد ، کلزا و چغندرقند از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان است. 

برچسب‌ها صندوق بیمه کشاورزی برنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی برنج صندوق بیمه کشاورزی برنج بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد

سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش را نشان دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهادهای دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهادها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد که ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

او با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور گفت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

او در مورد توزیع بذر کلزا گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع ارقام داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها