Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عزیز آبسالان رییس اداره شیلات ایرانشهر اظهارداشت: رهاسازی لارو ماهیان گرمابی به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت منابع آبی شهرستان در زمینه فعالیت‌های صید و صیادی و بازسازی ذخایر آبزیان منابع آبی این شهرستان انجام شده است.

او  بیان کرد: پروژه به وزن‌رسانی لارو در ۲ باب از استخر‌های پرورش ماهی ایرانشهر با هدف تامین بچه ماهی موردنیاز آبزی پروران این شهرستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن آب و هوایی مساعد به عنوان قطب پرورش ماهیان گرمابی در سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

او ااظهارداشت: حدود ٩٠ باب استخر ۲ منظوره پرورش ماهی در ایرانشهر فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور (شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال در آن‌ها پرورش داده می‌شود.

او  افزود: ماهی تولید شده در ایرانشهر علاوه‌بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می‌شود.

آبسالان با بیان اینکه سالانه بیش‌از ٢٠٠ تن ماهی از استخر‌های ایرانشهر برداشت می‌شود گفت: تمام استخر‌ها در کنار مزارع کشاورزی و با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده به طوریکه آب آن‌ها علاوه‌بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او  با بیان اینکه بیش‌از ١٢٠ نفر در استخر‌های پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند اظهارداشت: ماهی رها شده در استخر‌های پرورش به صورت رایگان از سوی اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان در اختیار پرورش دهندگان قرار می‌گیرد.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی در استخر‌های این شهرستان را هشت تا ۱۰ماه ذکر کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صحیح و ساخت استخر‌های دیگر در کنار مزارع می‌توان تولید ماهی را در منطقه به طور چشمگیری افزایش داد.

او  بیان کرد: تجهیز استخر‌های پرورش ماهی به سامانه هواده مهمترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره پرورش و در نتیجه افزایش درآمد قابل ملاحظه پرورش دهندگان است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش ماهی ماهیان گرمابی استخر های پرورش پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان محلات از فوت جوان ۱۶ ساله بر اثر سقوط در استخر آب یک کارخانه سنگ بری خبر داد.
سرهنگ جنتی  گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد غرق شدگی در استخر آب یک کارخانه سنگبری در شهرستان محلات بلافاصله تیم‌های انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.
 او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد جوانی ۱۶ ساله که از اتباع خارجی می‌باشد به هنگام عبور از کنار استخر ذخیره آب به علت تاریکی هوا و بی‌احتیاطی در داخل آن سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهد.
 سرهنگ جنتی افزود: جسد متوفی با کمک عوامل امدادی از استخر خارج و با دستور مرجع قضایی به سردخانه انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است