Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی، افتتاح پل سرخس را آغاز سرفصل جدیدی از روابط اقتصادی بین ایران و ترکمنستان دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح پل مرزی سرخس–سرخس در جمع خبرنگاران گفت: سال‌ها یک پل موقت و قدیمی در این مکان وجود داشت و نیاز به پل جدید احساس می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کار احداث پل جدید از ۳ سال پیش شروع شد و با رایزینی های انجام شده بالاخره موفق به جمع آوری پل قدیمی شدیم و امروز پل جدید را افتتاح کردیم.

اسلامی با بیان این که این یک فرایند طولانی و پرزحمت بود، تاکید کرد: موانع گوناگونی در این پروژه وجود داشت اما امروز موفق شدیم با افتتاح پل جدید حداقل انتظارات مقامات دو کشور که عبور روزانه هزار کامیون است را تحقق ببخشیم. در روزهای ابتدایی شیوع کرونا میزان مبادلات ما به حداقل رسیده بود اما  همان طور که گفتم موانع و ابهامات موجود برطرف شد و توافقات لازم صورت گرفت.

او ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا طبق پروتکل‌های بهداشت جهانی و ستاد ملی مقابله با کرونا در همه دروازه‌های ورودی کشور تونل‌های ضدعفونی و گندزدایی احداث کردیم که این تونل‌ها هم برای عبور کامیون و هم قطار استفاده می شود و می تواند روند حمل و نقل کالا را به لحاظ بهداشتی ایمن کند. از سوی دیگر رانندگان نیز باید نتیجه تست کرونای خودرا به همراه داشته و به ماموران مرزی ارایه کنند. با توجه به اقدام‌های صورت گرفته از هفته آینده تبادلات تجاری ایران و ترکمنستان مجددا آغاز می شود.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این که چه برنامه‌ای برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور دارید، گفت: ترکمنستان یکی از مسیرهای کریدور شمال جنوب و بخشی از مسیر راه ابریشم به شمار می رود و از این مسیر تا چین با قطار و کامیون تردد انجام می شود بنابراین داشتن رابطه با این کشور برای ما حایز اهمیت است، داشتن یک درک مشترک و توجه به منافع مشترک کلیدی است.  در یک سال گذشته روی این موضوع کار کردیم و با کمک دولت سعی در بازآفرینی روابط دو کشور داشتیم، با رفع مشکلات موجود سرفصل جدیدی از روابط اقتصادی آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی افتتاح پل سرخس راه و شهرسازی پل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان